De la o vârstă fragedă copiii acordă o mare atenţie mărcilor
Copiii se apreciază între ei după mărcile pe care le poartă sau le consumă, a fost alt rezultat pus în evidenţă de studiu. 'Ei cred că ceilalţi copii sunt populari sau impopulari, plicticoşi sau interesanţi, în funcţie de mărcile pe care le afişează. La o vârstă fragedă, copiii acordă o mare atenţie mărcilor, pentru a-şi cultiva şi promova propria imagine', afirmă autorii studiului.
Ei adaugă că, pentru copiii de 3-5 ani, 'fast-foodul este distractiv, incitant şi savuros. Mărcile de băuturi acidulate sunt considerate deseori amuzante datorită bulelor de gaz'. Cercetătorii sunt de părere că rezultatele studiului atestă faptul că alegerea produselor de consum se face la o vârstă foarte fragedă. Doctorul Tom Warshawski, preşedintele Childhood Obesity Foundation, afirmă că mesajele publicitare pentru aceste mărci se transmit fără probleme copiilor de 3-5 ani, care nu se pot împotrivi puterii de convingere a spoturilor de publicitate. 'Este timpul ca oficialii să analizeze serios dacă interesul societăţii este să permită publicităţii să ajungă la copii, naivi şi încrezători', spune el.
Copiii de la 2 la 11 ani petrec în medie 25 de ore pe săptămână în faţa televizorului, receptând cam 40.000 de mesaje publicitare pe an, în majoritate pentru mărci din industria alimentară, aminteşte un memoriu depus în luna ianuarie de Coaliţia Greutate. Suzie Pellerin, directoarea acestei organizaţii, consideră că acest nou studiu confirmă încă o dată că publicitatea 'contribuie la înmulţirea cazurilor de obezitate în lume, cum a spus-o Organizaţia Mondială a Sănătăţii în 2006'. În Quebec, publicitatea destinată copiilor sub 13 ani este interzisă cam de 30 de ani, în contextul în care obezitatea infantilă ameninţă tot mai mult ţările dezvoltate./Agerpres/