Potrivit reprezentanţilor Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei (MCTI), din 15 octombrie serviciul de localizare va fi testat în toată ţara, urmând ca pe 20 noiembrie aceste serviciu de localizare a apelantului de pe telefonul mobil al serviciului de urgenţă 112, să între în categoria serviciilor normale. Serviciul de urgenţă 112 e
gata să localizeze apelul iniţiat de pe mobil cu o precizie de doi metri, în funcţie de datele oferite de operatorul de telefonie mobilă.Această soluţie de identificare este activă numai atunci când apelantul formează numărul de urgenţă şi apelul este activ. Odată convorbirea terminată, persoană respectivă nu mai poate fi detectată. "Serviciul de urgenţă 112 trebuie să funcţioneze la parametrii Uniunii Europene. Planul a fost respectat în totalitate şi va continua până la sfârşitul lunii noiembrie, fiind într-o etapă finală.(..) Această soluţie ne va ajuta să eliminăm şi apelurile false, în număr de 33 de milioane, dintr-un total de 39 de milioane, câte s-au înregistrat anul trecut", a declarat ministrul Comunicaţiilor şi Tenhologiei Informaţiei, Karoly Borbely.
România se afla pe lista ţărilor cu deficienţe privind numărul pentru apeluri de urgenţă 112 neavând încă un sistem de localizare a apelantului în cazul apelurilor către serviciul 112 efectuate din reţelele mobile, se arăta, în luna iunie, într-un comunicat al UE. Până la acea dată, pentru a asigura o implementare eficace a serviciului 112, Comisia Europeană deschisese 16 proceduri privind încălcarea dreptului comunitar împotriva a 15 ţări pentru lipsa unui sistem de localizare a apelantului, printe care şi România. ªase dintre aceste proceduri au fost închise în urma măsurilor corective întreprinse.



