În ceea ce priveşte tipologia subiecţilor care au fost la medicul de familie, aceştia au vârsta de peste 55 de ani, sunt mai mult femei decât bărbaţi şi mai mult din mediul urban. La primărie, potrivit sondajului, au fost în general persoane cu vârste cuprinse între 55 şi 64 de ani, cu un capital cultural redus, provenind din familii cu copii şi din gospodării cu venituri reduse. Pe de altă parte, la serviciile Fiscului au apelat persoane cu studii superioare, capital cultural ridicat, consum mediatic ridicat şi nivel de satisfacţie ridicat. Instituţia poliţiei comunitare a fost accesată de 23,6% din respondenţii sondajului, în majoritate tineri între 18 şi 24 de ani cu capital cultural ridicat, persoane care au călătorit în străinătate.
Majoritatea participanţilor la sondaj (51%) a declarat că nu a avut probleme în interacţiunea cu instituţiile. Totuşi, 24% dintre cei intervievaţi au spus că au întâmpinat una sau două dificultăţi, iar dintre aceştia 12% au indicat primăria ca instituţie unde au avut greutăţile respective. Doar 6% au spus că nu au interacţionat cu nici o instituţie, iar 19% nu au răspuns. În acest context, ANBCC a recomandă primăriilor să-şi revizuiască strategiile de informare şi comunicare cu cetăţenii.
"Totodată, studiul (...) analizează şi domeniile de informare cele mai accesate, în funcţie de nevoile de informare manifestate de români. O evaluare a nevoilor de informare arată că oferta de pe piaţă poate fi structurată în două mari pachete de informaţii: pachetul social (sănătate, asistenţă socială, pensii, protecţia copilului etc.) şi pachetul de dezvoltare (învăţământ şi cursuri de calificare/recalificare, credite, protecţia consumatorului etc.). Pachetul social este prioritar în ierarhia nevoilor de informare ale românilor. 56% dintre români preferă sectorul social de informare, restul de 44% fiind distribuit egal între cei care nu manifestă nevoi de informare în ceea ce priveşte relaţia cu instituţiile publice şi cei care preferă pachetul de dezvoltare", se arată în comunicatul elaborat cu această ocazie de ANBCC. Studiul ANBCC, lansat pe 31 martie, a fost realizat în baza unei anchete sociologice pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 1.050 de persoane, în perioada 1-20 octombrie 2007. /Rompres/