Asistentele medicale din Marea Britanie sunt
trimise la cursuri de perfecţionare pentru a fi încurajate să zâmbească
pacienţilor, să nu discute despre viaţa personală în afara pauzelor sau să vorbească
prea tare noaptea când pacienţii încearcă să doarmă. Totodată, vor învăţa să nu
mai spună: ”Mă întorc într-un minut!”, pentru a nu-i frustra pe pacienţi dacă
ele nu revin aşa cum au promis. Programul de pregătire, salutat de
grupurile de pacienţi, este iniţiat în spitalul Stockport,
în Greater Manchester. El survine în urma unui raport elaborat de Downing Street, anul trecut, care constată că asistentele
medicale trebuie să zâmbească mai mult pentru a le arăta pacienţilor că le pasă
de ei.
Directorul adjunct al secţiei
asistentelor din spitalul Stockport, Judith
Morris, a afirmat: ”Pacienţii şi familiile lor s-au săturat să le audă pe
asistente spunând: 'Imi pare rău, dar nu este pacientul meu'.” Ea a declarat
pentru revista Nursing Standard că la început personalul a respins acuzaţiile,
dar imediat după ce s-au adus dovezi în acest sens, asistentele medicale au
muncit din greu pentru a-şi îmbunătăţi atitudinea.
Asociaţia Pacienţilor a informat că
adesea pacienţii s-au plâns că asistentele nu mai arată priceperea de care
dădeau dovadă odată. Multe susţin că sunt prea ocupate cu hrănirea pacienţilor
în vârstă, pentru a nu suferi de malnutriţie, iar altele refuză să
îndeplinească sarcini legate de curăţenie. Michael Summers de la Asociaţia
Pacienţilor a afirmat: ”Asistentele lucrează din greu şi sunt supuse unei
presiuni mari în zilele noaste. Dar este posibil să-şi piardă îndemânarea
privind unele din nevoile pacienţilor atunci când sunt presate”. ”Asistentele
urmează acum cursuri de perfecţionare, în primul rând teoretice, ceea ce
înseamnă că multe nu au experienţa practică necesară atunci când preiau postul.
Cursurile suplimentare sunt binevenite pentru a asigura că asistentele acordă
mai multă atenţie pacienţilor. Ar putea avea efect asupra unei mai bune
furnizări a alimentelor şi unei atenţii sporite acordate dietei”, a precizat
Summers.
Cursul de pregătire aminteşte de o
iniţiativă a fostului premier britanic Tony Blair, în ultimele luni ale
mandatului său. În luna martie a anului trecut, miniştrii britanici au discutat
o propunere care să-i încurajeze pe medici şi pe asistente să zâmbească mai
mult. Propunerea a fost prezentată la o reuniune a cabinetului care a urmat
după o anchetă de şase luni făcută de
Downing Street pentru a ameliora Sistemul Naţional
de Sănătate. Colegiul Regal al Asistentelor a criticat iniţiativa, afirmând că
este o insultă să sugerezi că asistentele nu zâmbesc suficient. Alison Kitson,
purtătoarea de cuvânt a colegiului a declarat: ”Aceasta demonstrează că
guvernul britanic este total rupt de realitatea dură a sistemului de sănătate”.
Planul a fost ridiculizat şi de partide de opoziţie, în condiţiile în care
purtătorul de cuvânt al Liberal-Democraţilor pentru probleme de sănătate,
Norman Lamb, a afirmat că laburiştii încearcă să impună valorile McDonald's în
Sistemul Naţional de Sănătate. /Rompres/