De ani de zile producătorii de antidepresive publică numai anumite studii efectuate asupra medicamentelor produse de ei. Dintre cele 74 de studii înregistrate între 1987 şi 2004 la agenţia
Se pare că firmele mai recurg şi la altceva, şi anume ascunderea datelor pe care le deţin. Astfel, despre antidepresivul Fluoxetin (preparat vândut pe piaţa belgiană sub numele de Prozac, iar în Germania sub numele de Fluctin, reprezentând un inhibitor selectiv al recaptării de serotonină), se afirmă pe pagina Web a firmei producătoare, Eli Lilly, că a ”ajutat” unui număr de 54 de milioane de persoane, acesta devenind un medicament la modă, fiind chiar ales în 1993 de către revista Time Magazin drept ”tableta anului”, în timp ce revista ştiinţifică ”Lancet” îi făcea reclamă prin formula: ”Luaţi o pilulă de Prozac şi veţi fi fericiţi”. În zece ani de zile, numărul de reţete recomandând Prozac s-a înmulţit vertiginos fără a ţine cont de interacţiunile medicamentoase sau de avertismentele potrivit cărora pilula fericirii creşte pericolul sinuciderii. Cu toate acestea firma Eli Lilly a câştigat fără probleme procesele în care a fost implicată. ªeful echipei de experţi care a realizat studiul de faţă, Erick H. Turner, psihiatru şi fost evaluator în cadrul FDA, califica publicarea tendenţioasă a rapoartelor asupra efectelor antidepresivelor drept o deziluzie pentru pacienţi şi îi avertiza pe aceştia să fie mai atenţi în ce priveşte utilizarea antidepresivelor şi să nu creadă că lipsa unui efect se datorează unor cauze personale. /Rompres/