Subsecretarul de stat a evidenţiat mai multe nereguli constatate în controalele efectuate - ambulanţe fără personal, truse incomplete, stocuri de materiale expirate care pot pune viaţa pacienţilor în pericol (cum ar fi electrozii de la defibrilatoare), lipsa gulerelor cervicale pentru copii şi adulţi, lipsa medicului coordonator din dispecerat - şi a atras atenţia autorităţilor de sănătate publică să controleze activitatea Serviciului de Ambulanţă. Dr. Raed Arafat a precizat că există reglementări privind acordarea asistenţei medicale, care prevăd cazurile în care este necesară prezenţa medicului şi cazurile în care este necesară doar prezenţa asistentului, dar acestea nu sunt respectate. El a accentuat asupra faptului că echipajele trebuie să meargă la caz chiar dacă solicitarea vine aproape de terminarea turei. Totodată, subsecretarul de stat a spus că vor exista noi mecanisme de raportare a situaţiilor zilnice din partea serviciilor de ambulanţă şi a situaţiilor speciale - cum ar fi accidentele colective, explozii, situaţii de calamitate. Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) are dreptul să solicite raportări în perioade scurte, din două în două ore în cazul unor evenimente majore.
Dr. Raed Arafat a anunţat constituirea, cu sprijinul ISU, a unui centru operaţional la Ministerul Sănătăţii Publice, pentru situaţiile de urgenţă cum ar fi epidemiile. Acesta este necesar pentru a avea o evidenţă la nivel naţional a situaţiilor speciale. În privinţa dotării cu ambulanţe, subsecretarul de stat a spus că nu trebuie să fie dotate numai centrele reşedinţă de judeţ în defavoarea celorlalte localităţi. El a sugerat că din parcul de maşini care se înlocuieşte, acelea care mai sunt funcţionale pot fi transferate la unele staţii. Dr. Arafat a făcut referire şi la instalarea unor posturi telefonice ale STS în dispeceratele ambulanţelor şi ale unităţilor de primiri urgenţe şi a cerut Autorităţilor de Sănătate Publică ca până pe 15 ianuarie să trimită o informare cu privire la instalarea acestor posturi telefonice şi la modul în care se face completarea fişelor tip care însoţesc pacienţii la consultări între clinici. /Rompres/