"Managementul cabinetului medical îşi propune să aducă în faţa medicilor un nou concept economic, asupra managementul unui cabinet medical, o abordare modernă a lucrului în echipă, a relaţiilor cu partenerii sociali şi economici, un ghid de înţelegere mai rapid a mecanismelor economiei de piaţă din perspectiva medicului de familie, care administrează un cabinet medical", a explicat ªtefania Popp. Ea a subliniat că pachetul creat propune medicilor implicaţi într-o activitate privată, generatoare de profit, o perspectivă economică asupra aspectelor legate de fluxurile de bani şi derulajul lor, managementul resurselor umane şi informaţionale, precum şi atingerea unor performanţe măsurabile economic.
Programul încearcă să răspundă la câteva dintre cele mai frecvente întrebări care au reieşit din cele trei focus grupuri organizate şi care au evidenţiat faptul că medicii sunt interesaţi de felul cum să-şi gestioneze activitatea profesională de calitate, cum se pot racorda eficient la mecanismele economice actuale, astfel încât tot ceea ce fac să aibă succes profesional şi să producă profit.
Cu prilejul focus-grupurilor s-a constatat că există o slabă cunoaştere din partea medicilor a modului cum să-şi gestioneze activitatea legată de profitabilitate, risc, eficienţă, investiţie de capital, profit brut şi lichidităţi. Alte aspecte au avut în vedere tot ce ar trebui să facă un manager, ce resurse umane să atragă, necesarul de spaţiu, echipament, drept pentru care foarte mulţi s-au interesat de felul în care pot să-şi alcătuiască listele cu pacienţi.
Programul va fi funcţional în aproximativ două săptămâni. Costurile lui au fost suportate de compania Pfizer, care a cheltuit aproximativ 30.000 de euro. Modul în care vor fi distribuite cele 2.000 de ghiduri se va stabili în perioada următoare. Se doreşte în principal ca ele să ajungă la medicii cu cei mai mulţi pacienţi. /Rompres/