Momentul întâmpinării pacientului este, desigur, doar o mică parte din vizită, dar el poate avea un impact de durată, estimează conducătorul studiului pe această temă, Gregory Makoul, de la şcoala de medicină Feinberg din Statele Unite. În opinia sa, prima impresie este cu adevărat determinantă pentru restul întâlnirii şi pentru relaţia viitoare doctor-pacient. Concluzia studiului este că există o anume corelare între buna comunicare dintre medic şi pacient şi practic rezultatele bune în tratarea pacientului.
Cercetătorii au anchetat 415 adulţi americani în 2004 şi 2005 în legătură cu preferinţele şi aşteptările lor în timpul primei vizite la un medic şi au studiat prin înregistrări video comportamentul a 19 medici în această situaţie. În majoritatea cazurilor, pacienţii şi doctorii şi-au strâns mâinile, dar în jumătate din înregistrări, doctorul nu a menţionat niciodată numele mic sau de familie al pacientului.
Potrivit studiului, o cauză principală a greşelilor medicale este că doctorii îi încurcă pe pacienţi şi tratamentele lor. /Rompres/