Din cauza numărului mare de sesizări venite din partea asiguraţilor şi a controalelor efectuate la furnizorii de servicii medicale, Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Timiş a decis lărgirea măsurilor antifraudă implementate în cursul lunii iulie la nivelul spitalelor din aria de competenţă.
Astfel, în vederea verificării facile a realităţii serviciilor medicale efectuate şi pentru o gestionare mai eficientă a fondurilor spitalelor în interesul bolnavilor, CJAS Timiş a obligat spitalele ca pe lângă raportarea pe care o depun lunar, sub semnătură proprie, în ceea ce priveşte realitatea şi exactitatea serviciilor efectuate, să depună în plus şi o bază informatică cu adresa şi cu numărul de telefon al pacienţilor cărora le-au acordat servicii medicale.
'Această măsură, iniţiată încă din luna iulie pentru spitalele din judeţul Timiş, va fi completată cu obligativitatea furnizorilor de servicii medicale din unităţile spitaliceşti private de a depune la CJAS Timiş odată cu raportarea şi o copie după factura de coplată, tot în vederea verificării realităţii serviciilor medicale prestate', a declarat pentru AGERPRES Mariana Marcu, purtător de cuvânt al CJAS Timiş.
De asemenea, această măsură va fi extinsă şi la celelalte categorii de asistenţă medicală: asistenţa medicală de specialitate, asistenţa medicală primară etc.
Recent, directorul unui spital privat din Timişoara şi asistenta şefă au fost puşi sub acuzare de magistraţi pentru infracţiunea de înşelăciune în formă continuată, respectiv complicitate la aceeaşi infracţiune. Cei doi au creat un prejudiciu de 150.000 de lei prin raportarea la CJAS Timiş a unor date nereale privind internări ale unor pacienţi fictivi.
Sursa: AGERPRES