Implementarea programului ATI şi unele propuneri care să conducă la funcţionarea corectă şi eficientă a acestuia în îngrijirea cazurilor critice au fost abordate în cadrul unei videoconferinţe susţinută marţi de secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii Raed Arafat şi medicii Dorel Săndesc şi Şerban Bubenek.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Sănătăţii printre subiectele abordate în cadrul videoconferinţei s-au numărat aplicarea legislaţiei, necesitatea prelucrării modului de derulare a programului cu întreg personalul secţiilor ATI, astfel încât solicitările de decontare să nu fie respinse în urma nerespectării procedurilor.
De asemenea, s-a subliniat faptul că spitalele care derulează programul au obligaţia gestionării eficiente a mijloacelor materiale şi resurselor financiare, precum şi organizarea evidenţei nominale a beneficiarilor programului.
"Ministerul Sănătăţii acordă o importanţă specială acţiunilor privitoare la monitorizarea, tratamentul şi îngrijirea pacienţilor critici din secţiile de anestezie şi terapie intensivă, vizate de programul ATI, şi mai ales creşterii calităţii actului medical în secţiile respective. Având în vedere rezultatele introducerii programului de infarct miocardic, care a condus la reducerea cu 50% a mortalităţii pentru această afecţiune, Ministerul Sănătăţii consideră că prin programul ATI vor putea fi salvate mai multe vieţi", se arată în comunicatul citat.
La videoconferinţa susţinută de secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii Raed Arafat împreună cu prof. dr. Dorel Săndesc şi conf. dr. Şerban Bubenek, reprezentând Societatea Română de Anestezie şi Terapie Intensivă, au participat reprezentanţii spitalelor şi institutelor strategice care fac obiectul programului.
Programul ATI este operaţional din 18 iulie în ce priveşte decontarea cheltuielilor, iar asemenea întâlniri vor avea loc în mod regulat în vederea monitorizării continue şi corecte a modului de utilizare a fondurilor. Finanţarea prin acest program este o completare a finanţării de la FNUASS, pentru acoperirea costurilor reale pentru cazurile eligibile.
Programul este derulat şi monitorizat prin Biroul de Asistenţă Medicală de Urgenţă din cadrul Ministerului Sănătăţii, în colaborare cu Societatea Română de Anestezie şi Terapie Intensivă.
Sursa: AGERPRES