Preşedintele-director general al Casei de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti, prof. dr. Gheorghe Iana, a declarat luni că cetăţenii asiguraţi ai CASMB nu au nevoie de adeverinţă decât în situaţiile în care nu se regăsesc în Sistemul Informatic Unic Integrat.
"În momentul în care medicul de familie solicită acest document, acesta trebuie să verifice mai întâi dacă se regăseşte în sistemul informatic. Asiguratul se regăseşte în sistem până când i se schimbă statusul" a arătat Iana, la o conferinţă de presă.
Preşedintele CASMB a spus că medicul de familie sau spitalul poate solicita adeverinţă de asigurat în situaţia în care pacientul nu este regăsit în SIUI sau sunt neconcordanţe între date.
Iana a mai arătat că a trimis o circulară tuturor medicilor de familie din Bucureşti prin care li se atrage atenţia că nu trebuie să solicite asiguraţilor adeverinţă de asigurat, dacă aceştia se regăsesc SIUI.
Preşedintele CASMB a mai declarat că a decis schimbarea modului de lucru cu asiguraţii, iar rezultatele se vor vedea în următoarele 10 - 12 zile.
"Acest nou mod de lucru va duce la creşterea numărului de solicitări ale asiguraţilor rezolvate de angajaţii CASMB de la 150 la 300 - 400 şi la reducerea timpului de aşteptare. Limitarea este determinată de personalul insuficient, cât şi de necesitatea interogării SIUI pentru fiecare pacient " a subliniat preşedintele CASMB.
Introducerea ghişeului unic îşi va vedea eficienţa în 7 - 14 zile. Pentru actele solicitate în regim de urgenţă răspunsul se va da în 48 de ore, iar pentru alte documente în şapte zile, fie personal, fie prin poştă.
Valabilitatea unei adeverinţe care atestă calitatea de asigurat este de doi ani, a spus prof. dr. Iana.
Programul acestui birou este de luni până joi, câte şapte ore.
În opinia sa, trebuie creat un sistem prin care atât Evidenţa Populaţiei, cât şi ANAF, Casa de pensii şi Casa de Asigurări de Sănătate să poată face schimb de informaţii în timp real.
În Capitală sunt peste 2,3 milioane de asiguraţi, conform datelor de anul trecut.
Sursa: AGERPRES