Venituri suplimentare pentru personalul medical din unele unităţi sanitare
Conform proiectului de act normativ, personalul medico-sanitar din unităţile sanitare administrate de autorităţile locale din cele 4 judeţe care au acceptat să participe la proiectul Ministerului Sănătăţii, vor putea beneficia lunar, sau trimestrial de venituri suplimentare în bani de la bugetul autorităţii locale.
Aceste stimulente financiare se vor acorda în baza unor criterii de performanţă stabilite de către Ministerul Sănătăţii, la care se pot adăuga altele ale autorităţilor publice locale, conform actului normativ. Dintre criteriile stabilite de Ministerul Sănătăţii, amintim comportamentul personalului medico-sanitar faţă de pacienti prin chestionarea acestora, rezultatele obtinute de medic la cresterea raportului bolnavi trataţi ambulator şi în regim de spitalizare, comparativ cu bolnavi internati in regim de spitalizare continua sau timpul de asteptare a pacientilor programati la ambulatoriile de specialitate.
Reamintim că, la data de 1 martie 2011, Ministerul Sănătăţii a anunţat intenţia de a iniţia un program pilot de finanţare suplimentară a medicilor din spitalele aflate în subordinea autorităţilor locale. Atunci a fost transmisă o solicitare structurilor associative ale administraţiei publice locale de a comunica dacă există autorităţi ale administraţiei publice locale interesate să susţină un astfel de program. Până în prezent au răspuns acestei solicitări, Primăria municipiului Oradea, Consiliul judeţean Brăila, Consiliul Local al municipiului Hunedoara şi Consiliul Judeţean Satu Mare. “În perioada dezbaterii publice, aşteptăm şi alte autorităţi locale interesate de a accesa programul iniţiat de Ministerul Sănătăţii”, a declarat Cseke Attila, ministrul Sănătăţii.