SUA pregăteşte cea mai dură campanie antitutun din ultimii 25 de ani
De data aceasta i se vede faţa şi bustul dezgolit brăzdat de o cicatrice imensă în urma autopsiei efectuate. Se vede însă şi un licăr de speranţă în toată această atmosferă de film horror: 'Renunţarea la fumat reduce riscurile pentru sănătatea ta'. În acest caz imaginea este cea a unui individ agitat, dar sănătos, care îşi descheie cămaşa pentru a-şi arăta tricoul pe care este desenat simbolul fumatul interzis, iar sub el următorul text: 'Eu am reuşit'.
Sunt doar câteva exemple ale noilor reclame ale puternicei agenţii americană a alimentaţiei şi medicamentelor (FDA) pe care le-a propus să apară pe pachetele de ţigări. Ideea nouaă este ca imaginile să fie mult mai mari şi mai brutale iar avertismentele privind riscurile asupra sănătăţii să fie mai şocante. Nu există nici o limită a subtilităţii în faţa amplorii unui fenomen pe care autorităţile îl consideră deja o epidemie.
Există ideea greşită că în SUA oamenii nu fumează. Este adevărat că legile americane antitutun sunt mai dure decât în Europa şi au fost de mai mult timp implementate, dar nu este vorba de o ţară 'liberă de fum'. Există de asemenea paradoxuri ca enclave permisive şi progresiste, precum oraşul New York, să fie mult mai drastic cu fumătorii decât alte oraşe considerate dure precum Detroit.
Autorităţile sanitare americane estimează că în fiecare zi încearcă pentru prima dată să fumeze 4.000 de tineri în timp ce 1.000 devin fumători. Nu pare mult la o populaţie de 300 de milioane de locuitori, dar sunt foarte mulţi. Se calculează că tabagismul ucide anual 443.000 de persoane în SUA şi este cauza a jumătate din mortalitatea cazurilor de cancer, potrivit The Washington Post. Este şi motivul pentru care FDA a decis să lanseze cea mai dură campanie de 25 de ani încoace.