Copiii cu deficienţe de auz de vârstă şcolară îşi pot dezvolta capacităţile de înţelegere a textelor pe care le citesc cu ajutorul unui sistem adaptativ de învăţare, se arată într-un comunicat de presă al Siveco, transmis Agerpres. Sistemul, realizat în parteneriat cu organizaţii din opt ţări din Europa, reprezintă obiectivul principal al proiectului TERENCE. 'Învăţarea adaptativă presupune proiectarea conţinutului didactic astfel încât fiecare utilizator să poată
parcurge materialele în ritm propriu. Competenţele în înţelegerea textelor se dezvoltă mult între 7 şi 11 ani. În zilele noastre, din ce în ce mai mulţi copii au o capacitate redusă de a face deducţii şi înţeleg cu greu ceea ce citesc, deşi sunt buni cititori. Pe acest fond, crearea unui sistem inteligent de învăţare este mai mult decât necesar', se arată în comunicat.Proiectul TERENCE este iniţiat de Universitatea de Studii dell'Aquila din Italia împreună cu SIVECO Romania, Universitatea Libera di Bozen-Bolzano, Italia, Universitatea Moholy-Nagy din Budapesta, Ungaria, Universitatea Catolică Leuven, Belgia, Fundaţia Bruno Kessler, Italia, Universitatea Sussex, Marea Britanie, Centrul de Cercetare L3S Research, Hannover, Germania, Universitatea de Studii din Verona, Italia, Biomedicine, Intelligent Systems, Educational Technology, Salamanca, Spania, Centre for Scientific Visualisation, din Ljubljana, Slovenia, Universitatea de Studii din Padova, Italia, în calitate de parteneri.
Sistemul va permite profesorilor să aleagă şi să particularizeze tipurile de poveşti şi jocuri potrivit nevoilor elevilor în diverse domenii (artă şi design, calculatoare, inginerie, lingvistică, medicină) cu implicarea persoanelor cu dificultăţi de auz şi educatorilor lor.
Proiectul a fost demarat pe 1 octombrie 2010 şi are o perioadă de implementare de 36 de luni.



