Documente necesare activitatii medicilor se elibereaza de catre DSP
Direcţiile de sănătate publică preiau solicitările privind eliberarea diverselor documente. Preluarea dosarelor se face după verificarea actelor depuse, urmând a fi înregistrate numai dosarele care conţin documentaţia completă. Dacă dosarul este transmis prin poştă direcţiei de sănătate publică, dosarul se înregistrează, se verifică şi dacă este incomplet în termen de 5 zile lucrătoare se comunică solicitantului actele suplimentare care trebuie depuse.
Dosarele complete se vor comunica Ministerului Sănătăţii, prin poşta militară, în termen de 5 zile lucrătoare. Dacă există anumite situaţii deosebite, direcţia de sănătate publică va solicita consultanţă direcţiei de specialitate a Ministerului Sănătăţii telefonic sau prin poşta electronică. În termen de 30 zile lucrătoare de la înregistrarea la Ministerul Sănătăţii, se vor emite certificatele solicitate şi se vor comunica documentele direcţiilor de sănătate publică.
Documentele emise de Ministerul Sănătăţii se vor înregistra în registre speciale la direcţiile de sănătate publică şi se vor elibera titularilor sau împuterniciţilor acestora pe bază de semnătură.
În premieră, au fost acordate şi sancţiuni pentru angajaţii care întârzie lucrările. În cazul în care dosarele cu documente se transmit incomplete, Ministerul Sănătăţii va propune sancţionarea persoanelor vinovate, persoanele responsabile la nivelul direcţiei de sănătate publică şi a directorului executiv, cu diminuarea drepturilor salariale cu 5 - 20% pe o perioadă de până la 3 luni. Pe site-ul Ministerului Sănătăţii şi al direcţiilor de sănătate publică sunt afişate toate detaliile care vizează noile măsuri.