
Dinamica anuală a ieşirilor/intrărilor pe piaţa românească în zona produselor farmaceutice este relativ ridicată, ridicându-se la câteva sute, indică un raport Cegedim. 'Apreciem că este o dinamică normală (deşi ridicată) a produselor pe piaţă. Dacă piaţa românească devine din ce în ce mai ostilă, vor fi introduse mai puţine produse decât în mod normal, aşa cum numărul produselor care rezistă pe piaţă se va diminua, deci numărul celor ieşite va fi
mai mare decât în mod normal. Problema apare la nivel de produs: o dată ieşit de pe piaţă, este destul de greu să mai reintre', a afirmat directorul general Cegedim, Petru Crăciun.
Introducerea unui medicament nou depinde de piaţa şi de natura produsului. Pentru un produs original durează 8-10 ani pentru a fi lansat pe piaţa globală şi alţi 1-3 ani după decizia de lansare pe o piaţă locală.
În 2009 au ieşit de pe piaţa românească un număr de 314 medicamente Rx. Din cele 3.015 de medicamente Rx care au existat pe piaţă - şi în 2008 şi în 2009 -, alte 499 au suferit scăderi ale vânzărilor de cel puţin 50%, iar, în eventualitatea unor evoluţii defavorabile, ar putea ieşi de pe piaţă în 2010, relevă raportul. /Agerpres/