Eficienţa educaţiei sexuale din şcoli este pusă sub semnul întrebării
Igas regretă, de asemenea, faptul că se aplică 'inegal şi parţial' frecventarea obligatorie a cursurilor de educaţie sexuală şi că nu există o evidenţă a acestui fapt din 2001.
Ministrul sănătăţii, Roselyne Bachelot, a reacţionat anunţând într-un interviu acordat ziarului Le Parisien intenţia sa de a promova 'pachetul de informare în mediul şcolar'. Potrivit Ministerului Educaţiei Naţionale, măsurile de intensificare a informării cu privire la chestiunile sexuale vor fi anunţate 'foarte curând'.
Educaţia sexuală este obligatorie în şcoală, în virtutea legii din 2001 privind IVS şi contracepţia şi a unui articol din Codul educaţiei, modalităţile de aplicare fiind detaliate într-o circulară din 2003. Articolul precizează că 'în şcoli generale şi licee, se face educaţie sexuală în cel puţin trei şedinţe pe an, pe grupuri omogene ca vârstă'. În principiu, elevii din ciclul primar până la liceu ar trebui să beneficieze de o asemenea educaţie sexuală, adaptată vârstei lor.
În ciclul primar, chestiunile de sexualitate sunt abordate 'în mod transversal şi continuu', fără a face obiectul unei predări specifice înscrise în programele şcolare. În clasa a 4-a, trebuie ţinute trei şedinţe de educaţie sexuală. Ele sunt realizate în parteneriat cu persoane din afara şcolii, care pot fi de la instituţia de planning familial sau de la asociaţii de prevenire a bolilor transmisibile pe cale sexuală. Se prevăd în general dispozitive astfel încât elevii să pună întrebări în mod anonim. Ministerul Educaţiei precizează că dacă echipa pedagogică vede că elevii vor să se informeze mai mult, alte şedinţe de acelaşi tip se pot organiza şi în clasa a 5-a. În paralel, în programul de biologie pentru clasa a 4-a sunt prevăzute cursuri despre reproducerea şi transmiterea vieţii la om./Agerpres/