Alianţa Internaţională Salvaţi Copiii a lansat ieri cea mai mare campanie globală de până acum - Every One - campanie destinată pentru reducerea mortalităţii infantile. Campania Every One se lansează într-un moment critic pentru copiii lumii. Progresele în reducerea numărului de decese sunt lente, iar potrivit Băncii Mondiale, numai criza economică ar putea cauza un număr suplimentar de 400.000 de decese infantile, anual, până în 2015. Alianţa
Internaţională Salvaţi Copiii consideră că este necesar ca liderii lumii să-şi asume responsabilitatea de a pune la dispoziţie banii şi soluţiile necesare pentru salvarea vieţilor copiilor. Potrivit studiului global al Salvaţi Copiii, sărăcia reprezintă cea mai mare ameninţare pentru vieţile copiilor.În prezent, aproape nouă milioane de copii mor anual, adeseori din cauze simple precum pneumonia ori din lipsa personalului calificat de asistare a naşterilor. Cu toate acestea, susţin reprezentanţii Salvaţi Copiii, există soluţii dovedite, ieftine şi la îndemână, care pot preveni sau trata bolile care provoacă un număr atât de mare de decese.
Potrivit Salvaţi Copiii, e necesar ca o sumă de 40 de miliarde de dolari să fie alocată suplimentar anual pentru reducerea semnificativă a numărului de decese infantile.
În România, rata mortalităţii infantile din 2008 este cea mai ridicată din ţările membre ale Uniunii Europene, de 11% în rândul copiilor sub un an, faţă de 4,6% media în UE. Jumătate dintre decesele survenite la vârste sub un an se înregistrează în prima lună de viaţă, ceea ce reprezintă o valoare de trei ori mai mare faţă de cea din alte ţări europene.



