Inspectorii sanitari de stat sub coordonarea Ministerului Sănătăţii au controlat unităţile turistice de cazare şi alimentaţie publică, dar şi taberele şcolare care funcţionează pe litoralul românesc. Astfel în perioada 9-15 iulie a.c, 8 echipe ale MS au verificat 248 unităţi din staţiunile Năvodari, Mamaia, Eforie Sud, Eforie Nord, Techirghiol, Neptun, Costineşti, Jupiter-Venus-Saturn. În urma acţiunilor inspectorilor sanitari s-a constatat că,
în aprox. 42% dintre unităţi, nu se respectă prevederile legale de igienă şi sănătate publică. Au fost aplicate 70 de sancţiuni contravenţionale, din care 48 amenzi în valoare de 122 500 lei şi 18 avertismente. Au fost scoase din consum aprox. 90 de kg de produse alimentare (mezeluri şi produse lactate), iar în cazul a 4 unităţi alimentare s-a dispus decizia de suspendare a activităţii.Majoritatea deficienţelor au fost depistate la unităţile de alimentaţie publică, unde inspectorii au constatat depozitarea necorespunzătoare a alimentelor şi nepăstrarea probelor alimentare. De asemenea, unităţile de alimentaţie nu au spaţii de prelucrare a alimentelor care să respecte normele sanitare în vigoare, iar personalul angajat nu a efectuat exemenele medicale obligatorii şi nici cursuri de instruire privind însuşirea noţiunilor de igienă. Inspectorii sanitari consideră că toate aceste nereguli pot avea consecinţe grave asupra sănătăţii consumatorilor, în special prin aparaţia focarelor de toxiinfecţie alimentară sau a bolilor digestive.
În taberele şcolare din Năvodari, Eforie Sud şi 2 Mai monitorizate permanent de inspectorii DSP Constanţa s-au constatat deficienţe de natură funcţională, care însă nu pun în pericol sănătatea copiilor, dar care au avut termen de remediere 72 de ore.
Inspectorii sanitari declară ca majoritatea deficienţelor constatate se datorează în mare parte funcţionării sezoniere a unităţilor, programului prelungit (peste 16 ore de funcţionare/zi), precum şi angajării de personal necalificat pe termen limitat. Acest fapt duce la necunoaşterea şi nerespectarea normelor de igienă în vigoare, dar şi la alocarea de resurse financiare limitate pentru asigurarea funcţionării în condiţii igienico-sanitare corespunzătoare.



