Ministrul Sănătăţii, Ion Bazac, transformă centrul de permanenţă în call-center
Cele două centre pilot de tip call-center se vor înfiinţa în toamnă şi vor funcţiona în paralel cu centrele de permanenţă existente deja. În cadrul noilor centre, medicii de familie vor acorda 24 de ore din 24 recomandări şi informaţii medicale telefonice. Aceştia vor fi instruiţi şi vor utiliza în comunicarea cu pacienţii protocoale standard care vor fi realizate în perioada următoare. "De săptămâna viitoare, o echipă mixtă a ministerului şi a medicilor de familie va începe să lucreze la modificarea cadrului legislativ şi elaborarea normelor metodologice de funcţionare ale acestor noi instituţii. Acest sistem funcţionează eficient în ţări din Uniunea Europeană ca Anglia şi Portugalia, ţările baltice, în Suedia şi Danemarca", a declarat ministrul Sănătăţii, Ion Bazac, în timpul întâlnirii cu medicii de familie.
Decizia ministrului Bazac a venit după ce medicii de familie s-au arătat nemulţumiţi de faptul că în centrele de permanenţă vor fi nevoiţi să acorde asistenţă medicală şi persoanelor neasigurate.
Camera Deputaţilor a aprobat, pe 10 iunie, un Proiect de lege de aprobare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului Emil Boc nr.32/2009 care prevede modificarea Legii 263/2004 privind asigurarea continuităţii asistenţei medicale primare la centrele de permanenţă, în afara programului de lucru al cabinetelor medicale individuale, zilnic între ore 15:00-20:00 în intervalul luni-vineri şi între orele 8:00-20:00 în zilele de sâmbătă, duminică, sărbători legale, precum şi în zilele declarate libere de către Guvernul României. Pentru funcţionarea centrelor de permanenţă, Ministerul Sănătăţii a alocat anul acesta un buget de aproximativ 26 milioane lei.