Un nou raport privind funcţionarea liniei telefonice verzi a Ministerului Sănătăţii
Conform raportului, 18% dintre sesizări vizează sectorul farmaceutic şi semnalează lipsa de medicamente în anumite judeţe/localităţi, solicitarea reintroducerii anumitor medicamente pe listele care beneficiază de compensare, lipsa laptelui praf gratuit. Ministrul Sănătăţii a precizat că au fost recepţionate şi mesaje de mulţumire, adresate anumitor cadre medicale, pentru comportamentul medical şi uman de excepţie - din cadrul Spitalului de Boli Infecţioase Călăraşi, Spitalului nr. 1 Craiova, Spitalului de Recuperare Neurologică Piatra Neamţ, Spitalului Elias Bucureşti.
Restul mesajelor au vizat sectorul legislativ şi al asigurărilor de sănătate între care nemulţumiri legate de rezolvarea contestaţiilor înaintate comisiilor de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, solicitarea de informaţii privind costurile anumitor servicii medicale, eliberarea anumitor acte, pe cel al resurselor umane - lipsa posturilor de încadrare a medicilor rezidenţi conform specialităţii absolvite, neacordarea anumitor drepturi salariale, lipsa medicilor specialişti din anumite localităţi - sau aspecte care nu ţin de competenţa MS. Ion Bazac a subliniat că toate aceste mesaje sunt analizate şi dirijate către departamentele care trebuie să ofere soluţii.
Ministrul Bazac a reamintit că linia verde a fost înfiinţată pentru a înregistra deficienţele semnalate de către pacienţi în asigurarea asistenţei medicale şi problemele medicilor în exercitarea profesiei.