Potrivit datelor raportului, Ministerul Sănătăţii (MS) a primit aproximativ 600 de mesaje telefonice şi e-mailuri, dintre acestea cele mai multe sesizări - aproximativ 25% - au vizat sectorul sănătăţii publice ridicând probleme precum comportamentul medicilor de familie referitor la refuzul eliberării de prescripţii gratuite, acceptarea cadourilor în schimbul serviciilor medicale prestate, nerespectarea programului de lucru, comercializarea de medicamente prin
intermediul cabinetelor medicale proprii. De asemenea, a precizat ministrul Sănătăţii, s-a reclamat starea precară de curăţenie din anumite unităţi sanitare, precum şi timpul lung de aşteptare pentru tratament în centre de recuperare sau de sănătate. El a mai spus că în jur de 20% dintre mesaje se referă la asistenţa medicală în spitale şi reclamă durata mare de aşteptare pentru intervenţii chirurgicale programate, tratamentele inadecvate, solicitarea plăţii materialelor sanitare, lipsa de interes a medicilor privind tratamentul bolnavilor, cazuri de posibil malpraxis aflate în curs de investigare.Conform raportului, 18% dintre sesizări vizează sectorul farmaceutic şi semnalează lipsa de medicamente în anumite judeţe/localităţi, solicitarea reintroducerii anumitor medicamente pe listele care beneficiază de compensare, lipsa laptelui praf gratuit. Ministrul Sănătăţii a precizat că au fost recepţionate şi mesaje de mulţumire, adresate anumitor cadre medicale, pentru comportamentul medical şi uman de excepţie - din cadrul Spitalului de Boli Infecţioase Călăraşi, Spitalului nr. 1 Craiova, Spitalului de Recuperare Neurologică Piatra Neamţ, Spitalului Elias Bucureşti.
Restul mesajelor au vizat sectorul legislativ şi al asigurărilor de sănătate între care nemulţumiri legate de rezolvarea contestaţiilor înaintate comisiilor de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, solicitarea de informaţii privind costurile anumitor servicii medicale, eliberarea anumitor acte, pe cel al resurselor umane - lipsa posturilor de încadrare a medicilor rezidenţi conform specialităţii absolvite, neacordarea anumitor drepturi salariale, lipsa medicilor specialişti din anumite localităţi - sau aspecte care nu ţin de competenţa MS. Ion Bazac a subliniat că toate aceste mesaje sunt analizate şi dirijate către departamentele care trebuie să ofere soluţii.
Ministrul Bazac a reamintit că linia verde a fost înfiinţată pentru a înregistra deficienţele semnalate de către pacienţi în asigurarea asistenţei medicale şi problemele medicilor în exercitarea profesiei.



