În timp ce companiile de produse alimentare vor avea de înfruntat reguli mai stricte privind promovarea, companiile farmaceutice care vând în Europa ar putea beneficia de un cadru legislativ mai relaxat. Ele şi-ar putea face reclamă şi la medicamentele vândute pe reţetă, nu doar la OTC-uri, cum se întâmplă acum. Un nou proiect al Comisiei
Europene ar putea permite publicitatea prin internet şi prin diferite publicaţii, dar nu şi la posturile de radio sau TV. Potrivit proiectului, datele oferite spre publicare vor fi armonizate la nivel european şi nu vor avea caracter promoţional. Susţinătorii proiectului afirmă că cetăţenii europeni nu vor fi supuşi unor informaţii de proastă calitate. „În acest sistem care se cheamă «direct to consumer advertising», pacientul este mult mai informat în decizia care se ia şi îl priveşte. De cele mai multe ori, medicul nu are timp să discute cu pacientul toate variantele de tratament. În SUA publicitatea la medicamente cu reţetă se poate face inclusiv la televizor.



