Formularul E 112 continuă să constituie o problemă pentru unele Case de Asigurări de sănătate din ţară. De exemplu, Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti (CASMB) a semnalat unele deficienţe, potrivit dr. Adina Geană, preşedinte - director executiv al CASMB. În cadrul mai multor mese rotunde organizate de
CASMB s-a înscris şi dezbaterea cu privire la formularele europene. Dr. Adina Geană spune că formularul E 112 este utilizat în cazul în care este necesară deplasarea într-un alt stat membru al UE pentru a beneficia de tratament medical adecvat. Ea a subliniat, de asemenea, că de acest formular se poate beneficia doar în cazurile pentru care nu există soluţii terapeutice pe teritoriul României sau atunci cînd o persoană lucrează temporar sau definitiv pe teritoriul altui stat membru UE. Pentru obţinerea formularului E 112, persoana interesată depune o cerere la casa de asigurări de sănătate în evidenţa căreia se află, iar după verificarea statutului de asigurat şi analiza dosarului, în termen de cinci zile lucrătoare, trebuie soluţionată cererea. Documentele care însoţesc cererea de solicitare a formularului E 112 sînt: copie după actul de identitate sau certificatul de naştere după caz, dosar medical, care va conţine înscrisuri medicale şi raportul medical, confirmarea scrisă din partea unităţii sanitare din statul membru al UE sau al Spaţiului Economic European în care se intenţionează efectuarea actului medical cu privire la disponibilitatea acesteia de a acorda respectivul serviciu medical, perioada indicată de persoana solicitantă, în baza formularului E 112, dovada transferului de reşedinţă. Formularul se eliberează înainte de plecarea persoanei, dar poate fi emis şi după, dacă din motive de forţă majoră nu a putut fi eliberat anticipat. Formularul se eliberează numai dacă nu a fost efectuată plata contravalorii serviciilor medicale.



