Cercetători din cadrul Universităţii din Texas au demonstrat cât de important este să existe flori la locul de muncă. În ultimii ani, angajaţi din întreaga lume au început să se plângă mult prea des de stres şi oboseală. Se pare că o asemenea situaţie nu poate fi depăşită fără flori. În opinia cercetătorilor americani, florile constituie cea mai bună
metodă de luptă cu atmosfera negativă de la locul de muncă, atmosferă creată de tehnica numeroasă şi de piesele de mobilier gri şi lipsite de personalitate. Pentru Rusia, acest studiu este mai mult decât actual. În ultimii ani, ruşii au început să petreacă din ce în ce mai mult timp la muncă, iar stresul legat de serviciu s-a transformat într-o boală naţională.În ultimii zece ani, săptămâna de lucru a funcţionarilor ruşi a crescut până la 35,5 ore. În curând, Rusia va ajunge din urmă parametrii europeni în acest sens, în condiţiile în care ruşii sunt dispuşi să rămână la locul de muncă până seara târziu, dacă le sunt create condiţii favorabile. Potrivit unui studiu desfăşurat de compania de consulting Gensler, 90 la sută din cele 2.000 de persoane intervievate consideră că atmosfera de la birou le influenţează dispoziţia şi atitudinea faţă de muncă. Mai mult decât atât, 89 la sută au declarat că acest factor este unul cheie în ceea ce priveşte satisfacţia pe plan profesional. Dorind să amenajeze birourile într-un stil modern, angajatorii creează de fapt o atmosferă apăsătoare. ”La ora actuală, în multe birouri începe să predomine mobila de culoare neagră. Este greu să te afli mult timp într-o astfel de încăpere”, explică directorul centrului ”Videoecologia”, Vasili Filin. ”Dulapurile şi pereţii în tonuri uni, fără obiecte de decor, sunt de asemenea apăsătoare. În general, ochiulului uman nu-i prea plac suprafeţele întinse”. Vasili Filin recomandă să fie evitat mobilierul de o singură culoare, iar pe pereţi să fie agăţate tablouri şi fotografii. Dar, cel mai important este ca pe fiecare birou să existe o vază sau un ghiveci cu flori.
ªi cercetătorii americani sunt convinşi că funcţionarii trebuie să combine activitatea profesională de bază cu îngrijitul florilor de cameră. Un studiu comparativ a relevat că un ghiveci cu flori nu doar îmbunătăţeşte imaginea biroului, ci şi majorează rezistenţa la stres a angajaţilor, contribuind de asemenea la îmbunătăţirea climatului psihologic din colectiv. În afară de aceasta, îngrijirea în comun a unor flori contribuie la formarea echipei. Totuşi, înainte de a aduce flori la birou, este bine să te interesezi dacă nu cumva cineva dintre colegi este alergic la ele. /Rompres/



