Unităţile sanitare ar putea fi obligate să aibă birouri de presă
La conferinţele sau declaraţiile de presă vor participa, pe lângă conducerea spitalului şi purtătorul de cuvânt, toate persoanele implicate în rezolvarea cazului respectiv.
Regulamentul mai prevede că este obligatoriu să se emită un comunicat de presă atunci când are loc un eveniment special ori atunci când există mai multe solicitări în presă pe acelaşi subiect. În ceea ce priveşte interviurile, acestea se acordă numai de către persoanele desemnate de conducerea unităţii sanitare, într-un cadru organizat, la sediul unităţii sanitare sau într-un spaţiu amenajat special pentru presă. Salariaţii care acordă declaraţii presei în numele unităţii sanitare fără a fi mandataţi de conducere în acest sens îşi asumă întreaga responsabilitate. Privitor la accesul mass-media în incinta unităţilor sanitare, actul normativ prevede că este permis accesul numai reprezentanţilor mass-media care au acordul conducerii unităţii, care va stabili persoanele cărora li se pot lua interviuri, dar şi condiţiile în care se iau interviuri.
În cazul unor evenimente deosebite şi neprevăzute care pot genera o situaţie de criză, biroul de relaţii publice are obligaţia de a stabili condiţiile în care se va face accesul mass-media în incinta unităţii. Este interzisă filmarea sau înregistrarea audio în locurile din unităţile spitaliceşti care presupun condiţii speciale, cum ar fi unităţile de primiri urgenţe, blocurile operatorii, reanimare, dar şi în locurile care presupun condiţii speciale de igienă şi de sterilizare. Regulamentul aflat în dezbatere publică prevede şi sancţiuni aplicabile persoanelor care au săvârşit o abatere disciplinară în cazul relaţiilor cu mass-media. Abaterea disciplinară, potrivit regulamentului, constă într-o acţiune sau inacţiune săvârşită cu vinovăţie de către salariat, prin care acesta a încălcat normele legale, regulamentul intern, contractul individual de muncă, dispoziţiile conducătorilor ierarhici. Între sancţiunile disciplinare prevăzute se află avertismentul scris, suspendarea contractului individual de muncă pentru o perioadă ce poate depăşi zece zile lucrătoare, retrogradarea din funcţie, reducerea salariului de bază pe o durată de 1-3 luni cu 5-10% şi/sau, după caz, a indemnizaţiei de conducere pe o perioadă de 1-3 luni cu 5-10%, desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă. /Rompres/