Realitatea virtuală în psihoterapie, metodă aplicată la Universitatea Babeş-Bolyai
Educaţia pe care o primesc copiii azi vine din mai multe părţi, bonă, educatoare, părinţi, iar copilul, la un moment dat, nu mai ştie ce să aleagă. În această situaţie, părinţii au un rol extrem de important, a subliniat psihoterapeutul. Raluca Anton s-a referit şi la terapiile în cazul copiilor cu autism, pentru care există programe pe calculator, care simulează diferite stări emoţionale, pe care aceşti copii le pot diferenţia şi învăţa. Specialista a spus că nu se cunosc cauzele acestei afecţiuni şi, ca urmare, nu se vindecă. Ceea ce se poate face pentru copiii cu autism este creşterea capacităţii de a interacţiona cu cei din jur şi scăderea agresivităţii la unii dintre aceştia. Medicul a menţionat că aceşti copii nu e bine să fie izolaţi, dar e bine să se lucreze cu fiecare în parte. Ei pot face lucruri standard, cum ar fi să lipească timbre fără să se plictisească, să împăturească şerveţele, unii pot face reproduceri după picturi. De asemenea, Raluca Anton s-a referit şi la faptul că nu sunt multe centre speciale pentru aceşti copii. Ea a spus că din toamnă se intenţionează să se aducă la Cluj un robot cu care să se lucreze cu copiii cu autism. /Rompres/