În cadrul studiului, 16 copii chinezi suferind de dislexie şi 16 copii normali, care nu întâmpină dificultăţi de citire/scriere, au fost supuşi unei serii de teste în scopul observării impactului acestei disfuncţii neurologice asupra creierului. Cei 32 de elevi de clasă primară au fost rugaţi să privească cu atenţie două caractere chinezeşti de mărimi diferite pentru a le observa particularităţile. Apoi oamenii de ştiinţă au introdus în test două noi caractere pentru a observa în ce zonă a creierului se află localizată funcţia citirii acestor caractere. Într-o nouă etapă a studiului cercetătorii au testat sensibilitatea acestor copii la structura fonică a limbajului, o proprietate fundamentală pentru lectură. Tomografiile pe care a fost monitorizată activitatea cerebrală a elevilor au identificat faptul că la micuţii chinezi dislexici în procesul de citire se remarcă o activitate mai slabă a girului frontal mijlociu al creierului (a doua circumvoluţiune cerebrală). De asemenea, în această zonă a creierului micuţii aveau mai puţină materie gri. În plus, elevii chinezi nu prezentau nici un fel de anomalie în zona dorsală a creierului, locul unde au fost depistate problemele la copiii dislexici occidentali. /Rompres/
Dislexia este o efecţiune diferită la chinezi şi occidentali
În cadrul studiului, 16 copii chinezi suferind de dislexie şi 16 copii normali, care nu întâmpină dificultăţi de citire/scriere, au fost supuşi unei serii de teste în scopul observării impactului acestei disfuncţii neurologice asupra creierului. Cei 32 de elevi de clasă primară au fost rugaţi să privească cu atenţie două caractere chinezeşti de mărimi diferite pentru a le observa particularităţile. Apoi oamenii de ştiinţă au introdus în test două noi caractere pentru a observa în ce zonă a creierului se află localizată funcţia citirii acestor caractere. Într-o nouă etapă a studiului cercetătorii au testat sensibilitatea acestor copii la structura fonică a limbajului, o proprietate fundamentală pentru lectură. Tomografiile pe care a fost monitorizată activitatea cerebrală a elevilor au identificat faptul că la micuţii chinezi dislexici în procesul de citire se remarcă o activitate mai slabă a girului frontal mijlociu al creierului (a doua circumvoluţiune cerebrală). De asemenea, în această zonă a creierului micuţii aveau mai puţină materie gri. În plus, elevii chinezi nu prezentau nici un fel de anomalie în zona dorsală a creierului, locul unde au fost depistate problemele la copiii dislexici occidentali. /Rompres/