Campania îşi propune să îmbunătăţească gradul de informare a populaţiei în legătură cu serviciile de îngrijire tip „hospice” pentru bolnavii incurabili în stadii avansate şi, implicit, să sprijine autorităţile cu putere de decizie în domeniul sănătăţii în extinderea la nivel naţional a unor servicii specializate de îngrijiri paliative. Campania se bazează pe rezultatele unei cercetări sociologice realizate de IMAS Marketing & Polls pe un eşantion reprezentativ naţional de 1233 de respondenţi din mediul rural şi urban. Această cercetare a avut ca obiectiv determinarea gradului de informare a populaţiei în legătură cu aceste servicii, a atitudinilor şi percepţiilor pe care le au cetăţenii faţă de problemele cu care se confrunta bolnavii incurabili, precum şi a accesului la astfel de servicii specializate. Rezultatele cercetării au arătat că aproximativ 4,5 milioane de locuitori ai României sînt afectaţi (personal sau prin membrii de familie) de o boală incurabilă care, la un moment dat în evolutie, are nevoie de intervenţia unor servicii specializate (numite îngrijiri paliative), pentru alinarea suferinţei fizice, suport social, emoţional sau spiritual.
Din 130 000 pacienti cu maladii oncologice, numai 5 % au acum acces la serviciile paliative de care au nevoie. Pentru dezvoltarea acestor servicii, MSP în parteneriat cu Fundaţia Hospice Casa Speranţei şi cu Federaţia Asociaţiilor Bolnavilor de cancer va elabora Planul de servicii paliative. Pentru dezvoltarea serviciilor paliative MSP a investit in 2007 peste 10.000.000 lei. În 2007, la Paşcani a fost dezvoltată o secţie de paliaţie cu 50 de paturi. De asemenea, s-a început investiţia pentru o secţie de paliație în Arad, care va fi dată în folosință în 2008. În domeniul educaţiei s-au făcut demersuri pentru obținerea supraspecializării / comptenţă atestat/ în îngrijirea paliativă, 140 de medici obţinând această calificare.