Potrivit studiului, oamenii aflaţi în stare de depresie înclină să cumpere produse mai scumpe, chiar dacă pe rafturi există produse asemănătoare, dar la preţuri mai mici. În cadrul experimentelor, unii voluntarii au fost rugaţi să vizioneze un material video care inducea tristeţe, în timp ce alţii au urmărit un film banal, fără efecte asupra stării emoţionale. Împărţirea în cele două grupuri a fost făcută randomizat. Apoi, voluntarii au fost îndemnaţi să cumpere produse de bază, precum o sticlă cu apă, aflate pe rafturi la preţuri diferite. Autorii studiului au constatat că cei din prima categorie au oferit sume cu 300% mai mari pentru a cumpăra produse asemănătoare celor achiziţionate de participanţii „neutri”. În plus cei care au urmărit materialul video care inducea tristeţe au afirmat că, conţinutul materialului vizionat nu le-a afectat comportamentul din timpul cumpărăturilor, cu alte cuvinte nici nu erau conştienţi de impactul pe care acest material l-aavut asupra lor. Potrivit autorilor tristeţea devalorizează atât modul în care ne privim propria persoană cât şi percepţia privind posesiunile pe care le avem.
"Misery is not Miserly: Sad and Self-Focused Individuals Spend More"
Cynthia E. Cryder, Jennifer S. Lerner, James J. Gross, Ronald E. Dahl