Publicitatea şi teleshoppingul la
produsele de igienă în care apar medici şi cabinete medicale a căror identitate
este menţionată sau poate fi recunoscută sunt interzise, de la 1 ianuarie 2008,
au stabilit, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA). Membrii
CNA au formulat, astfel, precizări suplimentare la art. 109, alin.3 din Codul
de reglementare a conţinutului audiovizual, care, în forma iniţială, prevedea că "sunt
interzise publicitatea şi teleshoppingul la produsele de igienă". Pe de
altă parte, membrii CNA au stabilit ca alin. 4 din art.138 al Codului de reglementare
a conţinutului audiovizual să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2008 şi nu de
la 15 septembrie 2007, cum se stabilise anterior. Alin. 4 din art. 138
stipulează că "în publicitatea pentru produse alimentare este interzisă
asocierea acestora cu alte produse nealimentare destinate copiilor, cum ar
fi jucării, abţibilduri etc".
Membrii CNA au hotărât să mai lucreze asupra formei acestei prevederi.
Nu în ultimul rând, ei vor
trebui să stabilească forma finală a alin. 3 din art. 138, ce urmează să intre
în vigoare la 1 ianuarie 2008. În actuala formulare, alin. 3 prevede că
"în publicitatea pentru alimentele destinate copiilor este interzisă
folosirea celebrităţilor, personalităţilor, medicilor sau a personajelor
populare, cum ar fi cele din desene animate, basme, povestiri etc. Se
exceptează publicitatea la produsele naturale". /Rompres/