"Conducătorii auto profesionişti din România au format în lunile ianuarie şi februarie cozi imense pe holurile policlinicilor CF din ţară în vederea efectuării analizelor medicale specifice datorită unei impuneri aberante a MTCT, care nu recunoştea decât aceste cabinete ca fiind apte să desfăşoare astfel de controale medicale", se arată într-un comunicat al Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).
Aceste cabinete erau însă depăşite numeric de valul de şoferi profesionişti ce se prezentau la control an de an, iar în unele oraşe din ţară nici măcar nu existau variante (Bacău, Călăraşi, Giurgiu, Focşani, Brăila, Baia Mare, Bistriţa, etc.), eficienţa acestora fiind greu de dovedit în această situaţie, precizează FORT.
Preşedintele Federaţiei, Augustin Hagiu, afirmă că "de fapt totul se rezuma, de cele mai multe ori, la câteva sutici strecurate într-un buzunărel pentru a evita aglomeraţia şi a obţine mult râvnita analiză".
Noua normă oferă posibilitatea societăţilor de transport de a apela pentru aceste servicii la cabinetele cu care au încheiate contracte de medicina muncii (avizate şi pentru aceste analize) evitând plimbarea inutilă a angajaţilor din loc în loc şi pierderea de timp şi de bani.
FORT va încerca în perioada următoare să obţină mărirea perioadei de control de la un an la doi sau trei ani, având în vedere că Directiva Europeană recomandă un maxim de cinci ani, iar media de aplicare în UE este de 2,7 ani. (Rompres)