"Credem că explicaţia este mecanismul de selecţie subiacent, modul în care filtrăm informaţia", a indicat autorul studiului, Adam Anderson, profesor de psihologie la Universitatea din Toronto. "Când oamenii sunt bine dispuşi, au tendinţa să lărgească filtrul şi să aibă mai multă intuiţie", a adăugat el.
Pentru a-şi testa teoria, el a studiat comportamentul a 24 de studenţi în faţa a două tipuri de munci: una creativă care cerea o concentrare sporită şi alta vizuală care îi obliga să ignore orice informaţie susceptibilă să-i amuze.
Când este vorba de asocieri de cuvinte, cei bine dispuşi sunt cei mai performanţi. În schimb, ei au dificultăţi în a se concentra pe un test vizual. Veselia îi face pe oameni permeabili la ideile exterioare, în timp ce tristeţea îi face mai impermeabili.
Pentru a-i bine dispune, cercetătorii au folosit piese de Bach şi Prokofiev, iar pentru a induce o dispoziţie neutră ei au recitat statistici despre Canada.