Locaţie, perioadă: Campania naţională se va desfăşura în oraşele în care există Institute şi Centre de Sănătate Publică şi anume Bucureşti, Cluj, Iaşi, Sibiu, Tg. Mureş, Timişoara în perioada 13-17 noiembrie 2006.
Publicul ţintă: al campaniei este constituit atât din categoria profesioniştilor din domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă cat şi cea a angajatorilor precum şi cea a angajaţilor.
Sloganul campaniei va fi: „Parteneriat pentru sănătatea angajaţilor”
Scopul campaniei: Lansarea parteneriatului în vederea creării viitoarelor alianţe la nivel local pentru sănătatea angajaţilor. Aceasta are în vedere crearea viitoarelor alianţe pentru sănătatea angajaţilor la nivel local, regional şi naţional. Parteneriatul, în accepţiunea acestui proiect, este constituit din unităţile de informare şi comunicare pentru sănătatea şi securitatea la locul de muncă, unităţi virtuale compuse din:
-Institutele şi Centrele de Sănătate Publică
-Autorităţile de Sănătate Publică
-Clinicile de Medicina Muncii,
în parteneriat cu alte autorităţi locale civice, politice şi de sănătate.
Obiectivele campaniei sunt:
-Creşterea nivelului de conştientizare la nivelul întreprinderilor (atât a angajatorilor cât şi a angajaţilor) în ceea ce priveşte rolul de informare şi promovare a sănătăţii şi securităţii la locul de muncă al instituţiilor din domeniul Medicinii Muncii
-Promovarea rolului medicilor de Medicina Muncii (cu roluri şi atribuţii) în comunitatea medicală (instituţii diferite/roluri diferite)
-Promovarea unităţilor (virtuale) de Informare & Comunicare în rândul comunităţii instituţiilor care activează în domeniul Sănătăţii şi Securităţii în Muncă în România
Instituţii implicate:
-Institutele şi Centrale de Sănătate Publică din România din Bucureşti, Cluj, Iaşi, Sibiu, Tg. Mureş, Timişoara
-Autorităţile Judeţene de Sănătate Publică şi a Municipiului Bucureşti
-Clinicile de Boli Profesionale din România din România din Bucureşti, Cluj, Iaşi, Sibiu, Tg. Mureş, Timişoara
Activităţi principale:
-Organizarea de conferinţe regionale în cele 6 oraşe în care există institute/centre de sănătate publică pentru a transmite mesajul cheie al campaniei către „profesioniştii de medicina muncii’, instituţii de sănătate publică, întreprinderi, organizaţiile mari şi mici, publice şi private.
-Organizarea unor conferinţe de presă în timpul conferinţelor regionale pentru promovarea mesajului campaniei şi lansarea platformei electronice “on-line” de comunicare şi informare dedicată sănătăţii şi securităţii în muncă şi destinată profesioniştilor în medicina muncii, angajatorilor şi angajaţilor. Conferinţele regionale se organizează pe teme specifice (alese de comun acord de către membrii comitetelor de organizare).
-Realizarea şi distribuirea unor pachete informative (scrisori către angajatori, pliante, postere, fişe informative pe subiecte specifice sănătăţii ocupaţionale, documente ale conferinţelor regionale – declaraţia conferinţei) către 2000 de întreprinderi din toată ţara, întreprinderi care sunt în relaţie de colaborare cu autorităţile de sănătate publică.
Participanţi la conferinţele regionale vor fi:
-Reprezentanţi ai instituţiilor publice
-Reprezentanţi ai asociaţiilor patronale
-Reprezentanţi ai angajaţilor/organizaţiilor sindicale
-Reprezentanţi ai organizaţiilor din domeniul SSM
-Medici de medicina muncii sau alţi profesionişti de sănătate şi securitate în muncă
Conferinţele regionale îşi propun să aducă împreună specialiştii domeniului Sănătăţii şi Securităţii Muncii din judeţele ţării pentru a dezbate temele stabilite de către experţii proiectului PHARE în colaborare cu specialiştii români din perspectiva parteneriatului şi în beneficiul angajatorilor şi al angajaţilor, atât la nivel judeţean cât şi regional. Se vor oferi informaţii la zi despre activităţile de Informare şi Comunicare în domeniul Sănătăţii şi Securităţii Muncii desfăşurate în diferite judeţe cât şi posibilitatea de a veni în contact cu reprezentanţii instituţiilor care gestionează acest domeniu.
În cadrul conferinţelor regionale se vor organiza conferinţe de presă cu scopul de a mediatiza evenimentele şi de a face cunoscute mesajele importante ale campaniei publicului.
În cadrul conferinţelor de presă se va lansa şi platforma “on-line” de comunicare şi informare, concret - pagina oficială de Internet dedicată sănătăţii şi securităţii în muncă (www.sanatateocupationala.ro) iar beneficiari nu vor fi numai profesioniştii din domeniul medicinei muncii dar şi angajatorii şi angajaţii, în egala măsură. Prin această platformă electronică, drepturile angajaţilor şi angajatorilor, măsuri de promovare a sănătăţii la locul de muncă, date statistice relevante, noutăţi legislative şi multe alte informaţii vor fi puse la dispoziţia publicului larg.
Mai jos este programul conferinţelor regionale şi al conferinţelor de presă:
Bucureşti 16 noiembrie 2006 Hotel Novotel
Calea Victoriei 37B, Bucureşti,
tel: 021 308 85 28, www.novotel.com
Sala “Paris Rive Droit” (conferinţa)
Sala “Lyon” (conferinţa de presa) Agenţi chimici la locul de muncă: prevenire şi bune practici de informare şi comunicare
Cluj 13 noiembrie 2006 Hotel Belvedere
Str. Călăraşilor 1-3, Cluj Napoca,
tel: 0264 432 076, www.unita-turism.ro
Sala “Mioriţa” (conferinţa)
Sala “Galben” (conferinţa de presa) Factori de risc profesionali cu impact pe aparatul respirator: prevenire şi bune practici de informare şi comunicare
Iaşi 16 noiembrie 2006 Hotel Astoria
Piaţa Unirii nr. 1,Iaşi,
tel: 0232 235 555, www.hotelastoria.ro
Sala “Eminescu”(conferinţa)
Sala “Creanga” (conferinţa de presa) Munca la înălţime: prevenirea riscului profesional - bune practici de informare şi comunicare
Sibiu 15 noiembrie 2006 Hotel Continental,
Calea Dumbrăvii 2-4, Sibiu
tel: 0269 218 100, www.continentalhotels.ro
Sala “Theodor Aman” (conferinţa)
Sala “ªtefan Luchian” (conferinţa de presa) Comunicarea Riscului Profesional
Timişoara 15 noiembrie 2006 Hotel Timisoara,
Str. Mărăşeşti nr. 1-3, Timişoara,
tel: 0256 498 862, www.hoteltimisoara.ro
Sala “Viena” (conferinţa)
Sala “Paris” (conferinţa de presa) Noxele fizice - risc ce poate fi redus: prevenire şi bune practici de informare şi comunicare
Tg. Mureş 17 noiembrie 2006 Hotel Continental,
Piaţa Teatrului nr. 6 , Tg. Mureş,
tel: 0265 250 416, www.continentalhotels.ro
Sala “Grigorescu” (conferinţa)
Sala “Salon”
(conferinţa de presa) Zgomotul ca factor de risc profesional: prevenire şi bune practici de informare şi comunicare
Articol susţinut de Ministerul Sănătăţii.