Conform televiziunii turce NTV aceste restricţii au intrat în vigoare cu 9 luni mai devreme decât era stabilit în urma negocierilor dintre guvern şi unul dintre principalii producători de băuturi energizante care deţine supremaţie pe piaţa din Turcia, Red Bull, care a modificat formula de producţie pentru a corespunde noilor standarde impuse în Turcia.
Prin această hotărâre care devansează cu 9 luni data aleasă iniţial, Red Bull reuşeşte să-şi spulbere concurenţa din Turcia, devenind practic singurul producător de pe această piaţă care poate comercializa o băutură energizantă în conformitate cu noile standarde.
În mod normal, o băutură energizantă Red Bull conţine aproximativ 330 de miligrame de cofeină la litru. Concernul austriac Red Bull deţine un rol important pe piaţa din Turcia pe care prin această decizie reuşeşte să şi-l conserve, comentează sursa citată, consemnând totodată că Red Bull s-a implicat în sponsorizarea unor formaţiuni politice din Turcia şi în organizarea mai multor evenimente în această ţară. (Rompres)