Potrivit unui studiu despre alimentaţia sănătoasă, românii plănuiesc să cumpere în următoarele şase luni mai multe fructe, legume, apă, seminţe, iaurt şi produse din peşte, cu mult mai mult peste media europeană, având încredere în produsele naturale, pe care le consideră mai scumpe.
"Mâncărurile gătite în casă le dau siguranţă deoarece ştiu din ce ingrediente sunt preparate", mai arată studiul care oferă informaţii atât despre România, cât şi despre alte 59 de ţări din toate regiunile globului şi este realizat de Nielsen.
Studiul arată că bătălia împotriva greutăţii este un fenomen global ce ar putea fi transformat în adevărate oportunităţi pentru producători. Aproape jumătate (49%) dintre respondenţii la nivel global cuprinşi în acest studiu se consideră supraponderali.
"Ratele obezităţii în întreaga lume accelerează şi nu numai în ţările dezvoltate. De fapt, 62% din cele 671 de milioane de persoane obeze trăiesc în ţările dezvoltate", conform studiului Global Burden of Disease din 2013.
Studiul a estimat că 2,1 miliarde de oameni (aproape 30% din populaţia globală) sunt supraponderali sau obezi şi demonstrează încercările consumatorilor de a se ocupa de sănătatea lor: 50% dintre aceştia încearcă în mod activ să piardă din greutate, iar 88% sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produse alimentare cu proprietăţi sănătoase, într-o anumită măsură.
"Criza obezităţii şi dorinţa consumatorilor de a deveni mai sănătoşi ar putea fi factori de creştere pentru producătorii care îşi adaptează mai bine ofertele la nevoile şi dorinţele consumatorilor pentru produse alimentare mai sănătoase", potrivit studiului.
Aproximativ 75% dintre respondenţii la nivel global consideră că "sunt ceea ce mănâncă", iar aproape 80% consumă în mod activ produse alimentare care ajută la prevenirea unor probleme de sănătate şi afecţiuni medicale, precum obezitate, diabet, colesterol ridicat şi hipertensiune.
"Există o oportunitate extraordinară pentru producătorii de alimente şi retaileri de a conduce o mişcare a sănătăţii, oferind produse şi servicii pe care le doresc şi de care au nevoie consumatorii. În timp ce moda dietelor fluctuează în timp, produsele alimentare de bază, inovative, cu un gust bun, care sunt uşor de preparat şi au beneficii sănătoase, vor rămâne constante", a declarat Susan Dunn, vicepreşedinte executiv, Global Professional Services, Nielsen.
Studiul Nielsen Global Health & Wellness a adunat 30.000 de respondenţi din mediul online din 60 de ţări, cu scopul de a identifica modul în care consumatorii se simt cu privire la imaginea corpului lor şi la paşii pe care îi fac pentru a deveni mai sănătoşi.
Sursa: AGERPRES