În acest an, se are în vedere asigurarea unui acces mult mai facil al cetaţenilor la serviciile medicale din judeţul Braşov, a declarat preşedintele Comisiei de sănătate a Consiliului Judeţean Braşov, Mariana Câju.
"Sper să nu consideraţi acest lucru drept o demagogie, este un lucru pe care ni-l dorim şi, de când sunt preşedinte al Comisiei de sănătate din Consiliul Judeţean, am susţinut în mod constant acest lucru. Vom începe în perioada următoare cu reorganizarea personalului.
Faimoasele consilii de administraţie despre care tot vorbim de două luni le vom aproba în şedinţa Consiliului Judeţean din 30 ianuarie. Apoi aceste consilii de administraţie se vor reuni şi vor stabili organizarea concursurilor pentru managerii celor şase spitale care sunt în interimat de anul trecut, cum este cazul managerului Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă. După ce va fi validat managerul la fiecare dintre cele şase spitale din subordinea Consiliului Judeţean acesta va organiza concurs la rândul lui pentru directorul medical şi directorul financiar-contabil, astfel încât, sper, ca până în luna aprilie să finalizăm toate aceste proceduri", a afirmat Mariana Câju.
Ea a spus că printre priorităţile comisiei pentru acest an se mai află informatizarea politicii de personal, a resursei umane din cadrul spitalelor pentru o mai largă transparenţă la nivelul judeţului astfel încât toţi absolvenţii din sistemul medical şi toţi cei care activează în sistem să poată accesa posturile ce se eliberează în sistemul medical pentru a participa la concursuri.
Finalizarea acreditării spitalelor este un alt obiectiv stabilit pentru acest an, pentru că fără această acreditare nu se pot accesa fonduri europene pe exerciţiul financiar 2014-2020, în domeniul sănătăţii.
"Ne propunem, de asemenea, continuarea informatizării celorlalte spitale pe lângă Spitalul de Copii unde sistemul a fost finalizat. Proiectul urmează la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă, Maternitate şi Spitalul de Neuropsihiatrie. Ne mai dorim o analiză clară a patrimoniului pentru a putea închiria toate spaţiile libere şi cumpărarea clădirilor în care se află spitalele pentru ca acestea să fie administrate de Consiliul Judeţean. Toate aceste obiective dorim să le realizăm pentru un acces minimal la serviciile medicale ale cetăţenilor din judeţ", a subliniat Mariana Câju.
Consiliul Judeţean Braşov administrează şase spitale, toate din municipiul reşedinţă. Este vorba despre Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă, cel mai mare din judeţ, Spitalul Clinic de Copii, Spitalul de Boli Infecţioase, Spitalul de Neuropsihiatrie, Spitalul de Pneumoftiziologie şi Maternitatea.
Sursa: AGERPRES