Asociaţia Telefonul Copilului va derula începând cu luna septembrie o campanie dedicată tinerelor mame din 175 de maternităţi din ţară, care vor primi informaţii despre îngrijirea nou-născutului, pentru o le ajuta să înţeleagă mai uşor nevoile acestuia.
"Campania lansată astăzi a fost realizată cu sprijinul Geometry Global şi reprezintă o continuare firească a preocupării Asociaţiei Telefonul Copilului faţă de nevoile copiilor şi, bineînţeles ale mamelor.
Nevoia de informare este una dintre ele, astfel că întrebările îşi pot găsi răspuns printr-un simplu apel către 116 111. Având astfel grijă de mame, avem grijă de copii!", a declarat Cătălina Florea, director Executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului, cu această ocazie.
Telefonul Copilului 116 111, la care răspund asistenţi sociali şi psihologi pregătiţi să răspundă tuturor situaţiilor legate de problemele cu care se confruntă copiii, vine să asculte problemele mamelor şi să le ofere sfaturile de care au nevoie pentru a trece mai uşor prin perioada de acomodare.
"Aspectele pentru care orice mamă din România poate să contacteze linia telefonică de asistenţă 116 111 sunt, pe lângă informaţiile tradiţionale legate de protecţia drepturilor copilului şi a familiei, următoarele: dezvoltarea relaţiei copil - părinte / părinţi pe etape de vârstă, dezvoltarea abilităţilor de viaţă ale copiilor de-a lungul etapelor de dezvoltare, educaţia copiilor încă din stadiul de bebeluşi, depresia post-partum, iar din punct de vedere juridic mamele pot obţine informaţii în concordanţă cu legislaţia în vigoare referitoare la: obţinerea certificatului de naştere, concediul pre şi post natal, concediul maternal, indemnizaţia de creştere a copilului, concediul paternal, dar şi orice alte informaţii din spectrul protecţiei drepturilor copilului şi familiei", se arată într-un comunicat de presă al asociaţiei.
În anul 2013, la linia telefonică de asistenţă gratuită 116 111 au beneficiat de informare şi consiliere specializată 2.176 de mame, care au făcut referire la abuz asupra copiilor (660 de situaţii), consiliere juridică (318 situaţii) şi consiliere psihologică (304 situaţii). Referitor la problemele legate de abuz, mamele au sesizat în principal violenţă fizică (41.97%), abuzul emoţional (26.53%) sau forme ale abuzului sexual şi trafic de minori (11.81%).
În ceea ce priveşte consilierea juridică, în procentaj de 58.49%, mamele au sesizat situaţii de încredinţare a copilului, dreptul la vizită, părăsirea ţării cu un minor, recunoaşterea paternităţii, dreptul copilului la pensie alimentară, menţinerea legăturilor personale, iar în procentaj de 41.51% dreptul la concediul de creştere a copilului, indemnizaţia de creştere a copilului până la 1 an, respectiv 2 ani, drepturile copilului privind alocaţia de stat, înregistrarea tardivă a naşterii, obţinerea certificatului de naştere, pensia de urmaş a copilului.
Consilierea psihologică solicitată de mame s-a axat pe dezvoltarea relaţiei copil - părinte / părinţi (85.52%), dar şi pe consiliere privind depresii, tulburări de comportament, anxietăţi ale copiilor (14.48%).
Sursa: AGERPRES