Povestea Oanei Stan concurează cu multicentenara legendă a turcului Techir şi a muribundului său măgar, care a certificat prima dată efectele terapeutice ale nămolului şi apei saline de la Techirghiol.
La început a fost ideea!
Oana Stan, tânăra de 23 de ani născută şi crescută în mica staţiune balneo-climaterică Techirghiol, este modelul vocaţional rar întâlnit al tânărului educat în străinătate care revine în România pentru a-şi confirma succesul profesional.
După cum a declarat pentru AGERPRES, în exclusivitate, Oana Stan spune că ideea unei afaceri pe baza valorificării prin produse cosmetice şi antireumatice a resurselor minerale din Lacul Techirghiol a venit natural, când trebuia să-şi aleagă o temă de impact pentru licenţa de la London Regent's University. 'Trebuia să fie ceva spectaculos, de impact major pentru un segment de populaţie sau un domeniu economic, real cuantificabil şi cu aplicaţie dovedită în realitatea economică. Şi nu ştiu cum, orizontul meu, lumea din care veneam nu-mi oferea modele imagistice în afara mediului în care crescusem. Învăţasem să gândesc în matrice economice şi comerciale şi în subconştient rememoram imaginile din copilărie cu turiştii oaspeţi ai Techirghiolului, veniţi să-şi caute sănătatea aici. Lac, nămol...apă sărată, sănătate ... şi iarăşi lac, nămol... Atunci am avut declicul unui model Spa Techirghiol. O gamă de tratamente antireumatice şi cosmetice pe baza resurselor minerale ale lacului, adică nămolul sapropelic şi apa salină-iodurată cu grad de mineralizare de peste 90 g/l, unice în lume prin compoziţie şi calităţi terapeutice. Ştiam că în urmă cu jumătate de secol, tot în România, mai fusese experimentată, patentată şi aplicată o astfel de reţetă de succes. Este vorba de celebrul Pell Amar, al doctorului Călineşti, obţinut pe baza apei saline şi nămolului sapropelic din Balta Albă (Lacul Amara), care o lecuia pe bunica de durerile de oase, dar îl găseam şi la baie, inscripţionat pe tubul cu pastă de dinţi' - a declarat Oana Stan.
Miracolul vine la tine!
Tema licenţei, bazată pe studiul de caz 'TECHIR, o analiză a diferenţei percepţiilor şi aşteptărilor dintre management şi potenţialii cumpărători' propunea dezvoltarea şi comercializarea unei game de produse cosmetice şi antireumatice. Succesul, din punct de vedere teoretic, a fost cel scontat, în mediul universitar londonez, studenta româncă primind asigurări că lucrarea sa ar putea sta la baza dezvoltării unui proiect real. 'Întâmplarea a făcut că în acea perioadă, cam în 2012, oraşul Techirghiol să fie cooptat într-o organizaţie continentală de mare tradiţie şi notorietate - Asociaţia Europeană a Oraşelor Istorice Termale (EHTTA). Ajunsă acasă, în vacanţă, am înţeles că aceasta poate fi oportunitatea de fundamentare a ideilor creionate la studiile masterale. A fost ca un miracol ce se înfăptuia sub ochii mei căci prin prisma acestei noi relaţii instituţionale am descoperit că toate cele 28 de localităţi balneare, precum Baden Baden şi Wiesbaden, din Germania, Bath - Anglia, Budapesta - Ungaria, Bursa - Turcia, Evian les Bains şi Vichy - Franţa sau Karlovy Vary - Cehia, sunt promovate ca branduri comerciale Spa prin produse de tratament cosmetic şi antireumatic, cu denumire de origine geografică' - îşi aminteşte Oana Stan.
Contrar tendinţei generaţiei sale, Oana Stan, la finalul studiilor peste hotare îşi preconizează un viitor acasă şi creionează o strategie de afaceri pentru a realiza saltul din planul ideatic în cel real, chiar pe malul Lacului Techirghiol. 'Prin cooperarea statuată între oraşul nostru şi celelalte staţiuni europene, am identificat modele similare aplicabile la noi. Surpriza a venit din partea reprezentanţilor Laboratoarelor Farmaceutice Salsomaggiore Therme, din oraşul omonim şi înfrăţit cu Techirghiol, care la finalul unui seminar ştiinţific organizat la sanatoriul balnear Techirghiol, remarcând-mi preocuparea s-au oferit să mă ajute să dezvolt propriile reţete, pe baza nămolului şi apei saline din Lacul Tachirghiol'. După un an şi jumătate de cercetare, studii amănunţite şi testări, biologii şi chimiştii italieni au pus la punct o gamă completă cu opt produse cosmetice şi antireumatice sub licenţa TECHIR, marcă înregistrată şi omologată deja de Oana Stan, în România, autorizată de Ministerul Sănătăţii. Sloganul sub care s-a decis tânăra să fabrice şi să comercializeze aceste produse i-a fost indus chiar de întâmplarea prin care ajunsese în această conjunctură de succes: 'Miracolul vine la tine!', iar logoul, simplu - silueta măgăruşului din legenda turcului Techir, ce şi-a recăpătat puterile după o noapte petrecută împotmolit în nămolul lacului terapeutic.
Continuarea o puteţi citi aici.
Sursa: AGERPRES