Noutati

A fost identificată o proteină care blochează virusul hepatitei C

O echipă de cercetători francezi a identificat o proteină care blochează virusul hepatitei C încă dintr-o fază precoce a dezvoltării sale, deschizând astfel noi perspective pentru obţinerea unor terapii care să împiedice acest virus să pătrundă în celula hepatică. Oamenii de ştiinţă de la Institutul de biologie din Lille (CNRS/Universités Lille 1 et 2/Institut Pasteur de Lille), în colaborare cu cercetători de la Universitatea Stanford din SUA, au identificat o proteină capabilă să blocheze virusul hepatitei de tip C într-o etapă de început a ciclului său infecţios. Acest studiu susţinut şi de Agenţia naţională franceză de cercetare asupra SIDA şi a hepatitei (ANRS), a fost publicat în revista americană online PLoS ONE. Conform cercetătorilor acest studiu ''lasă să se întrevadă noi perspective de obţinere a unor terapii care să blocheze cu succes infectarea cu acest virus a celulelor hepatice''.
Hepatita de tip C, împotriva căreia pentru moment nu există nici un fel de vaccin preventiv, afectează aproximativ 130 de milioane de oameni din întreaga lume. Numai în Franţa sunt diagnosticate în fiecare an aproximativ 5.000 de noi cazuri de îmbolnăviri. Infecţia cu acest virus poate provoca în timp apariţia cirozei hepatice. Tratamentele actuale au o eficacitate limitată (doar aproximativ 60% din cazuri sunt tratate cu succes) şi prezintă efecte secundare importante.
Virusul hepatitei de tip C (VHC) se foloseşte de trei receptori pentru a pătrunde în celula hepatică, printre care şi receptorul CD81. Prin studierea proteinelor asociate receptorului CD81 oamenii de ştiinţă au identificat molecula EWI-2wint. Această moleculă împiedică recunoaşterea de către virus a receptorului CD81 şi astfel împiedică infectarea celulei hepatice. Prezenţa acestor molecule în alte tipuri de celule ale organismului explică de ce acestea nu pot fi infectate de virusul VHC, mai notează oamenii de ştiinţă care au realizat acest studiu. /Rompres/