Aproximativ 31% dintre români
fumează, mai ales ţigarete, dintre care 87% fumează zilnic, iar 12% ocazional,
relevă Eurobarometrul CE pe anul 2007. Dintre persoanele fumătoare, 30% fumează
15-20 de ţigări pe zi. În ceea ce priveşte dorinţa de a se lăsa de fumat, 67%
dintre repondenţi nu au încercat niciodată să se lase de fumat, iar 25% au
încercat de 1-5 ori să se lase de fumat în ultimul an. Cei care au încercat să
se lase de fumat au apelat la plante (9%) sau au folosit produşi
de substituţie nicotinică (13%), deşi aceştia nu se găsesc în România.
Un procent mare dintre cei care se lasă de fumat - 49% - se reapucă pentru că nu au făcut faţă nevoii de a fuma, 25% nu au făcut faţă colegilor care fumează şi 24 % vieţii stresante.
Cei mai mulţi - 81% - fumează când sunt singuri, 68% în prezenţa nefumătorilor şi 35% în compania copiilor. Persoanele intervievate ştiu că fac rău celor din jur când fumează, 41% sunt conştienţi că fumatul poate provoca afecţiuni respiratorii, 28% spun că produce disconfort, iar 24% spun că poate provoca forme de cancer.
Repondenţii sunt, în proporţie de 59%, de acord cu interzicerea fumatului în restaurante, 52% în baruri, 77% în locuri închise şi 79% în spaţii publice închise(metrou, aeroport, magazine etc.). Sondajul a fost făcut de aceeaşi companie, utilizând aceeaşi metodă în toate ţările Uniunii Europene. /Rompres/
Un procent mare dintre cei care se lasă de fumat - 49% - se reapucă pentru că nu au făcut faţă nevoii de a fuma, 25% nu au făcut faţă colegilor care fumează şi 24 % vieţii stresante.
Cei mai mulţi - 81% - fumează când sunt singuri, 68% în prezenţa nefumătorilor şi 35% în compania copiilor. Persoanele intervievate ştiu că fac rău celor din jur când fumează, 41% sunt conştienţi că fumatul poate provoca afecţiuni respiratorii, 28% spun că produce disconfort, iar 24% spun că poate provoca forme de cancer.
Repondenţii sunt, în proporţie de 59%, de acord cu interzicerea fumatului în restaurante, 52% în baruri, 77% în locuri închise şi 79% în spaţii publice închise(metrou, aeroport, magazine etc.). Sondajul a fost făcut de aceeaşi companie, utilizând aceeaşi metodă în toate ţările Uniunii Europene. /Rompres/