Din cauza unui server central care s-a blocat apar întreruperi în programul pe care îl accesează funcţionarii de la Casa de Asigurări de Sănătate. Astfel oamenii care vin să-şi plătească contribuţiile sau să obţină o adeverinţă, care să le ateste calitatea de asigurat, pentru medicul de familie sau pentru a se interna în spital, trebuie să stea ore în şir până îşi revin calculatoarele. La birourile unde se achită asigurările de sănătate se lucrează cu creion şi hârtie.
"Sunt două lucruri distincte. Avem o problemă în sistem care e în toată ţara. Această problemă nu e rezolvabilă în România. Azi noapte cei care erau datori să rezolve adică partenerii din Statele Unite, au lucrat să rezolve acest lucru. Am primit soluţia, acum o testăm şi sperăm ca în câteva ore va intra în normal. În al doilea rând situaţia de la Casa de Asigurări de Sănătate Bucureşti e că 50.000 de oameni odată la trei luni trebuie să-şi plătească contribuţiile. Problema e că aceşti oameni nu vor să înţeleagă că au şi a doua, a treia cale de a-şi plăti aceste contribuţii: prin viramente bancare sau plata la CEC. Noi avem doar cinci ghişee funcţionale ceea ce înseamnă că în fiecare zi indiferent dacă funcţionează sau nu softul vom avea 500-600 de oameni la coadă. Soluţia noastră acum e de a încerca să facem încă cinci ghişee lucru va dura încă câteva zile", a declarat Lucian Duţă, şeful Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.