10 spitale din lume, care sunt un lider în
domeniile lor, atrag din ce în ce mai mulţi pacienţi cu ajutorul doctorilor de
renume, al celei mai noi tehnologii şi al unor costuri mici, notează Joe
Cochrane în articolul său din ediţia din 30 octombrie a revistei Newsweek.
Nu ar fi o exagerare dacă s-ar afirma despre Jamie Johnson că a ajuns din greşeală turistă în Thailanda. În timp ce se afla într-un turneu cu un grup coral creştin luna trecută, Johnson, o bolnavă de diabet din SUA, a făcut o infecţie la gleznă, infecţia afectând în cele din urmă şi funcţionarea rinichilor. Ea a fost evacuată cu un avion din Malayezia până la Spitalul Internaţional Bumrungrad din Bangkok – instituţie despre care mai auzise, dintr-o ţară în care nu se mai aflase şi într-un oraş pe care îl asocia cu spectacole de cabaret şi bere.
Cu toate acestea, Jamie Johnson a fost îndeajuns de norocoasă pentru a ajunge în primul spital acreditat internaţional din Asia, unul dinte cele mai moderne şi mai eficiente spitale din lume. Anul trecut, aici au fost trataţi 400.000 de pacienţi străini – un număr mai mare decât în oricare alt spital din lume – din peste 150 de ţări, problemele de sănătate rezolvate variind de la boli de inimă la implanturi mamare. Atracţia deosebită a acestui spital constă în faptul că oferă tratamente şi condiţii de ultimă oră, la preţurile unei ţări în curs de dezvoltare. Pacienţii se bucură aici de un tratament şi de condiţii demne de un hotel de cinci stele. "Noi oferim lucrul pe care oamenii îl doresc de la facilităţile pentru sănătate, însă nu se aşteaptă să îl primească – servire”, explică Ruben Toral, directorul de marketing al spitalului.
În contextul în care costurile din domeniul sănătăţii cresc într-un ritm deosebit de accelerat – americanii au cheltuit anul trecut 16 la sută din Produsul Intern Brut pentru sănătate, potrivit Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică /OECD/, iar europenii nu sunt nici ei cu mult în urmă –, ideea de a merge în altă ţară pentru rezolvarea problemelor de sănătate devine din ce în ce mai atrăgătoare. Peste 150.000 de nord-americani şi europeni apelează în fiecare an la serviciile medicale de peste ocean, estimează Josef Woodman, autorul volumului în curs de apariţie "Pacienţi fără graniţe”. Pentru operaţiile chirurgicale sunt preferate destinaţii precum India, Thailanda, Singapore şi Malayezia. Spitalele mari, cum este Bumrungrad şi lanţul Spitalelor Apollo din India, curtează în mod direct pacienţii din America, Europa şi Orientul Mijlociu. Există site-uri web care prezintă parterneriatele spitalelor cu hotelurile de lux din împrejurimile acestora, unde pacienţii îşi pot petrece perioada de convalescenţă. Potrivit datelor statistice, turismul medical din Asia ar putea aduce un beneficiu până în anul 2012, de 4,4 miliarde de dolari.
Această situaţie a fost remarcată şi în domeniul afacerilor. Cel puţin 40 de corporaţii participă la planul pe care United Group Programs, companie de asigurări de sănătate din Boca Raton, Florida, a început să îl ofere cu şase luni în urmă. Trimiterea unui angajat peste ocean poate aduce companiei economii de aproximativ 80 la sută din costurile procedurii; o angioplastie care în SUA costă 50.000 de dolari are în Mohali, India, un cost de sub 6.000 de euro, potrivit datelor oferite de GlobalChoice Healthcare, o firmă care înlesneşte realizarea de proceduri medicale în străinătate.
Oficialii Spitalului Bumrungrad insistă asupra faptului că pacienţii străini nu apelează la serviciile spitalului doar datorită costurilor mici şi condiţiilor luxoase. Doctorii spitalului au învaţat în cele mai bune universităţi occidentale şi folosesc cele mai avansate tehnologii din medicină.
În condiţiile în care 75 la sută din veniturile spitalului vin în mod direct din partea pacienţilor, companiile din domeniul sănătăţii şi de asigurări nu au nici un cuvânt de spus în procesul de tratare a bolnavilor. Costurile mici de pe piaţa muncii din Thailanda permit spitalelor să aibă un personal numeros.
Unele companii de asigurări adoptă şi ele ideea turismului medical pentru a reduce costurile şi pentru a mulţumi clienţii. La un moment dat, acest fenomen va evolua într-un mod îngrijorător, opinează Mack Banner, directorul Spitalului Bumrungrad. "Oamenii vor ajunge să-şi părăsească ţara pentru a apela la serviciile medicale din alte ţări”, explică el. Pentru a crea condiţiile şi mai ales spaţiul necesar, pentru Spitalul Bumrungrad se construieşte un centru pentru pacienţi, de 18 etaje, care va spori capacitatea spitalului cu aproximativ 6.000 de pacienţi pe zi. (Newsweek, Rompres)
Nu ar fi o exagerare dacă s-ar afirma despre Jamie Johnson că a ajuns din greşeală turistă în Thailanda. În timp ce se afla într-un turneu cu un grup coral creştin luna trecută, Johnson, o bolnavă de diabet din SUA, a făcut o infecţie la gleznă, infecţia afectând în cele din urmă şi funcţionarea rinichilor. Ea a fost evacuată cu un avion din Malayezia până la Spitalul Internaţional Bumrungrad din Bangkok – instituţie despre care mai auzise, dintr-o ţară în care nu se mai aflase şi într-un oraş pe care îl asocia cu spectacole de cabaret şi bere.
Cu toate acestea, Jamie Johnson a fost îndeajuns de norocoasă pentru a ajunge în primul spital acreditat internaţional din Asia, unul dinte cele mai moderne şi mai eficiente spitale din lume. Anul trecut, aici au fost trataţi 400.000 de pacienţi străini – un număr mai mare decât în oricare alt spital din lume – din peste 150 de ţări, problemele de sănătate rezolvate variind de la boli de inimă la implanturi mamare. Atracţia deosebită a acestui spital constă în faptul că oferă tratamente şi condiţii de ultimă oră, la preţurile unei ţări în curs de dezvoltare. Pacienţii se bucură aici de un tratament şi de condiţii demne de un hotel de cinci stele. "Noi oferim lucrul pe care oamenii îl doresc de la facilităţile pentru sănătate, însă nu se aşteaptă să îl primească – servire”, explică Ruben Toral, directorul de marketing al spitalului.
În contextul în care costurile din domeniul sănătăţii cresc într-un ritm deosebit de accelerat – americanii au cheltuit anul trecut 16 la sută din Produsul Intern Brut pentru sănătate, potrivit Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică /OECD/, iar europenii nu sunt nici ei cu mult în urmă –, ideea de a merge în altă ţară pentru rezolvarea problemelor de sănătate devine din ce în ce mai atrăgătoare. Peste 150.000 de nord-americani şi europeni apelează în fiecare an la serviciile medicale de peste ocean, estimează Josef Woodman, autorul volumului în curs de apariţie "Pacienţi fără graniţe”. Pentru operaţiile chirurgicale sunt preferate destinaţii precum India, Thailanda, Singapore şi Malayezia. Spitalele mari, cum este Bumrungrad şi lanţul Spitalelor Apollo din India, curtează în mod direct pacienţii din America, Europa şi Orientul Mijlociu. Există site-uri web care prezintă parterneriatele spitalelor cu hotelurile de lux din împrejurimile acestora, unde pacienţii îşi pot petrece perioada de convalescenţă. Potrivit datelor statistice, turismul medical din Asia ar putea aduce un beneficiu până în anul 2012, de 4,4 miliarde de dolari.
Această situaţie a fost remarcată şi în domeniul afacerilor. Cel puţin 40 de corporaţii participă la planul pe care United Group Programs, companie de asigurări de sănătate din Boca Raton, Florida, a început să îl ofere cu şase luni în urmă. Trimiterea unui angajat peste ocean poate aduce companiei economii de aproximativ 80 la sută din costurile procedurii; o angioplastie care în SUA costă 50.000 de dolari are în Mohali, India, un cost de sub 6.000 de euro, potrivit datelor oferite de GlobalChoice Healthcare, o firmă care înlesneşte realizarea de proceduri medicale în străinătate.
Oficialii Spitalului Bumrungrad insistă asupra faptului că pacienţii străini nu apelează la serviciile spitalului doar datorită costurilor mici şi condiţiilor luxoase. Doctorii spitalului au învaţat în cele mai bune universităţi occidentale şi folosesc cele mai avansate tehnologii din medicină.
În condiţiile în care 75 la sută din veniturile spitalului vin în mod direct din partea pacienţilor, companiile din domeniul sănătăţii şi de asigurări nu au nici un cuvânt de spus în procesul de tratare a bolnavilor. Costurile mici de pe piaţa muncii din Thailanda permit spitalelor să aibă un personal numeros.
Unele companii de asigurări adoptă şi ele ideea turismului medical pentru a reduce costurile şi pentru a mulţumi clienţii. La un moment dat, acest fenomen va evolua într-un mod îngrijorător, opinează Mack Banner, directorul Spitalului Bumrungrad. "Oamenii vor ajunge să-şi părăsească ţara pentru a apela la serviciile medicale din alte ţări”, explică el. Pentru a crea condiţiile şi mai ales spaţiul necesar, pentru Spitalul Bumrungrad se construieşte un centru pentru pacienţi, de 18 etaje, care va spori capacitatea spitalului cu aproximativ 6.000 de pacienţi pe zi. (Newsweek, Rompres)