Campania "Moda ţinteşte cancerul mamar" şi în România, iniţiativa fiind derulată, începând din anul 1994, de industria americană de modă cu scopul de a aduna fonduri pentru cercetare şi lupta împotriva cancerului la sân. Proiectul, care a înregistrat un succes foarte mare şi s-a extins în multe ţări, s-a născut la iniţiativa Council of Fashion Designers of America (CFDA), din care fac parte peste 200 din cei mai cunoscuţi designeri din Statele Unite. "Fashion Targets Breast Cancer" /Moda ţinteşte cancerul mamar/ se bazează pe un concept simplu, însă foarte puternic: vânzarea unei ediţii limitate de tricouri inscripţionate cu un logo semnat Ralph Laurel. Fondurile strânse în acest fel sunt donate fundaţiilor de caritate care derulează campanii de luptă împotriva cancerului la sân, în peste 13 ţări strângându-se mai mult de 30 milioane de dolari.
Aflată pentru prima oară în România după mai mult de patru ani, modelul Diana Dondoe, prezenţă obişnuită la prezentările de modă ale celor mai faimoşi creatori de la Paris, Londa sau New York, a participat la conferinţa de presă prilejuită de lansarea campaniei "Moda ţinteşte cancerul mamar". Ea le-a transmis femeilor din ţara noastră că singurele metode care aduc speranţă în privinţa acestei boli sunt prevenirea, diagnosticarea corectă şi din timp. Statisticile relevă că, în Europa, un nou caz de cancer la sân este diagnosticat la fiecare 2,5 minute, iar în România doar 5% dintre femeile bolnave de cancer mamar au aflat acest lucru în timp util.
Beneficiarul campaniei este Fundaţia Renaşterea, care în urmă cu patru ani a lansat programul de prevenire şi combatere a cancerului de sân, precum şi alte iniţiative ce susţin această cauză în România. Preşedintele Fundaţiei Renaşterea a precizat că fondurile rezultate în urma campaniei, ce se va desfăşura pe parcursul întregului an şi se doreşte să fie extinsă, vor fi în întregime utilizate pentru mamografii, ecografii şi alte investigaţii necesare depistării cancerului de sân pentru femeile cu venituri reduse.
Campania va consta în vânzarea a unor tricouri care au inscripţionată o siglă pe care stă înscris "Moda ţinteşte cancerul mamar", care vor fi desfăcute în marile reţele de magazine şi nu numai, contravaloarea unui astfel de tricou fiind de 23 de euro în lei. O treime din încasări vor fi destinate pentru depistarea şi tratarea cancerului de sân. (Rompres)