Noi medicamente în tuberculoză, descoperite de cercetătorii de la Einstein

Oamenii de ştiinţă de la Colegiul Albert Einstein din cadrul Universităţii Medicale Yeshiva au reuşit şă sintetizeze agenţi chimici care par să fie de 10 ori mai eficienţi decât isoniazida, medicamentul de elecţie în TBC. În urma acestor descoperiri cercetătorii speră să ajungă la medicamente noi care să lupte mai bine împotriva bacilului Koch, răspunzător pentru moartea a circa 2,4 milioane de persoane  de pe glob în fiecare an, aflăm din ediţia din martie a revistei Chemistry & Biology.
 Una dintre cele două substanţe, 2-HA este de circa 4 ori mai puternică decât isoniazida, cealaltă, 2-OA, având o eficacitate de 10 ori mai mare în distrugerea bacteriei. Cele două substanţe similare din punct de vedere chimic par să nu fie dăunătoare pentru organism, putând fi folosite în siguranţă la pacienţii cu tuberculoză.
 “Tuberculoza multi-rezistentă la medicamente este o problemă importantă de sănătate publică, mai ales la pacienţii cu sistem imunitar precar, cum sunt cei infectaţi HIV/SIDA, nevoia de a descoperii tratamente mai eficiente fiind una de prim interes”, spunen prof. dr. William Jacobs de la Institutul Einstein, professor de microbiologie şi imunologie-genetică medicală.
 Izoniazida, medicamentul de primă linie în tuberculoză, acţionează prin formarea de acid mycolic, blocând astfel producerea peretelui celular al mycobacteriei. Am fost surprinşi să aflăm că cele două substanţe, 2-HA şi 2-OA sunt metabolizate de bacterie în două medicamente diferite, fiecare acţionând într-un mod aparte, adică inhibând o cale biochimică diferită. Sunt blocate atât sinteza acizilor graşi şi a acidului mycolic cât şi procesul de degradare a acizilor graşi, ambele esenţiale pentru supravieţuirea bacteriei, această dublă inhibiţie având un efect foarte puternic asupra bacilului.