Hotarârea privind locuinţele construite de ANL pentru medicii rezidenţi

on . . Accesări: 4286

În şedinţa de ieri, 26 martie 2008, Guvernul a adoptat Hotărârea prin care Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti vor administra, în numele Ministerului Sănătăţii Publice, locuinţele construite de Agenţia Naţională pentru Locuinţe de care pot beneficia medicii rezidenţi şi alţi tineri specialişti din sistemul de sănătate. Imobilele care fac obiectul actului normativ sunt cele realizate în cadrul Programului de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii, Subprogramul privind construcţia locuinţelor în regim de închiriere pe terenurile aflate în domeniul public al statului şi în administrarea Ministerului Sănătăţii Publice.
 În prezent, locuinţele menţionate fac parte din domeniul public al unităţilor administrativ-teritoriale şi sunt administrate de către consiliile locale. Trecerea locuinţelor în administrarea ASP restrînge accesul la repartiţie a persoanelor care nu au calitatea de medic ceea ce constituie un avantaj pentru medicii rezidenţi. Potrivit noilor prevederi, cererile de repartizare a acestor locuinţe vor fi analizate de comisii sociale constituite prin decizie a directorilor executivi ai autorităţilor de sănătate publică. Din componenţa acestora vor face parte specialişti (medici, asistenţi medicali, economişti, jurişti, etc) din cadrul autorităţii de sănătate publică care organizează activitatea de administrare şi din unităţi sanitare reprezentative. Comisia socială întocmeşte lista cu cererile care îndeplinesc criteriile de acces, în ordinea de prioritate stabilită prin punctaj şi o prezintă directorului executiv al autorităţii de sănătate publică care o aprobă.
 Autorităţile de sănătate publică au obligaţia de a face cunoscute listele cu criteriile de stabilire a priorităţilor şi listele cu cererile care îndeplinesc criteriile de acces, prin afişare la sediul propriu, la unităţile sanitare în incinta căreia s-au construit locuinţele şi prin postare pe site-ul propriu. Contestaţiile cu privire la stabilirea accesului la locuinţe, precum şi cu acordarea priorităţilor în soluţionarea cererilor sunt adresate directorului executiv al autorităţii de sănătate publică, în termen de 7 zile de la afişarea listelor. Directorul executiv al autorităţii de sănătate publică asigură soluţionarea contestaţiilor în termen de 15 zile de la primire, în condiţiile legii. Repartizarea locuinţelor noi se efectuează la finalizarea acestora şi după preluarea lor prin protocol în administrarea MSP.
 MSP ţine evidenţa lunară şi cumulativă a locuinţelor pentru medici rezidenţi şi alţi tineri specialişti din sistemul de sănătate aflate în administrarea sa şi a necesarului de astfel de locuinţe, pe care le va transmite ANL şi/sau MDPL, la solicitarea acestora.
 
Sursa: www.ms.ro

Posta Medicala - stiri din sanatate, articole scrise de medici si informatii medicale pentru sanatatea ta!