Parlamentul European adoptă o lege care prevede diminuarea zgomotului provocat de maşini

on . . Accesări: 1360

ws Decibel Meter 1920x1200 rsParlamentul European a adoptat miercuri un proiect legislativ care prevede diminuarea limitelor de zgomot pentru maşini în scopul protejării sănătăţii publice şi recomandă introducerea unui sistem de etichetare care să informeze consumatorii despre nivelul de zgomot produs de automobilele noi şi creşterea zgomotului vehiculelor electrice şi hibride, astfel încât acestea să fie auzite şi de pietoni.


Expunerea susţinută la un zgomot intens de trafic poate duce la extenuare fizică, poate afecta funcţionarea organelor interne şi poate contribui la apariţia unor boli, inclusiv cardiovasculare. De asemenea, cercetările efectuate de Agenţia Europeană de Mediu arată că jumătate din populaţia urbană a Uniunii Europene este expusă la zgomote de trafic mai mari de 55 de decibeli (db).

'Există dovezi ştiinţifice care susţin impactul negativ al zgomotului din trafic, însă proiectul legislativ are în vedere doar zgomotul produs de motorul vehiculelor. Încă de la început am avut o viziune mai largă, trebuie să luăm în calcul şi alţi factori, cum ar fi calitatea drumurilor, aerodinamica şi cauciucurile', a declarat raportorul Miroslav Ouzký, din grupul Reformatorilor şi Conservatorilor Europeni (ECR), după ce proiectul legislativ a fost adoptat cu 401 voturi pentru, 228 împotrivă şi 20 de abţineri. Eurodeputatul ceh va începe acum negocierea unui acord cu ţările membre UE.

Proiectul legislativ propune introducerea graduală a unor limite noi, după şase şi respectiv opt ani de la intrarea în vigoare a noii legislaţii. Prima fază va viza noile modele de vehicule, iar în cea de a doua vor fi avute în vedere toate noile vehicule intrate în circulaţie.

Limitele pentru maşinile standard vor fi reduse la 68 db de la 74 db, cât este limita în prezent. Vehiculele mai puternice vor avea o marjă de manevră limitată la 2 sau 6 db. Limita pentru camioanele grele foarte puternice, de peste 12 tone, va fi menţinută la 81db.

În proiectul adoptat, se confirmă faptul că suprafaţa de rulare, zgomotul cauciucurilor şi aerodinamica afectează zgomotul general produs de autovehicule.

Eurodeputaţii vor ca maşinile noi să fie etichetate în funcţie de performanţa lor în privinţa zgomotului, astfel încât să existe o informare a consumatorilor. Scheme similare de etichetare există pentru eficienţa consumului, zgomotul cauciucurilor şi emisiile de CO2.

De asemenea, parlamentarii europeni sunt îngrijoraţi de faptul că motoarele silenţioase ale maşinilor electrice şi hibride ameninţă pietonii şi din acest motiv intenţionează să stabilească cerinţe obligatorii pe viitor, care să crească zgomotul produs de aceste vehicule. În acest sens, proiectul legislativ identifică un număr de standarde care ar trebui să fie create pentru astfel de 'sisteme de avertizare acustică a vehiculului'.

Sursa: AGERPRES

Citeste si...

Posta Medicala - stiri din sanatate, articole scrise de medici si informatii medicale pentru sanatatea ta!