
Conform noii prevederi, lista unităţilor de asistenţă medicală care au obligaţia de a depune dosare la direcţiile de sănătate publică, în vederea autorizării, este alcătuită din categoria cabinetelor medicale, a societăţilor civile medicale, unităţilor sanitare ambulatorii de specialitate, cabinetelor medicale din ambulatoriul integrat al spitalelor, centrelor de diagnostic şi tratament, centrelor medicale, precum şi policlinicilor cu plată care au în structură specialităţi ca medicină internă, oftalmologie, ORL, neurologie, psihiatrie, chirurgie generală, ortopedie-traumatologie.
Dosarele trebuie să conţină, în funcţie de tipul unităţii, o serie de documente precum certificatul de înregistrare în Registrul Unic al cabinetelor medicale, autorizaţia sanitară de funcţionare, dovada deţinerii unui spaţiu de care dispune în mod legal, dovada achitării contribuţiilor la Fondul Unic de Asigurări de Sănătate, dovada deţinerii asigurării de răspundere civilă în domeniul medical, dovada că există personal medico-sanitar angajat pentru specialităţile medicale necesare, dovada că medicii şi asistenţii medicali au drept/autorizaţie de liberă practică, dovada că fiecare angajat deţine asigurare de răspundere civilă, dovada deţinerii aparaturii din dotare şi a documentelor care dovedesc verificarea metrologică.
Actul normativ care are temeiul legal în prevederile OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice are ca scop necesitatea asigurării unor servicii de calitate furnizate de unităţi medicale autorizate în vederea examinării candidaţilor la obţinerea permisului de conducere, precizează sursa citată.