Noile norme privind publicitatea la tutun

on . . Accesări: 3267

Executivul a modificat săptămâna trecută, printr-o ordonanţă, Legea nr. 457/2004 privind publicitatea şi sponsorizarea produselor din tutun, în vederea eliminării prevederilor care permit, în mod direct sau indirect, promovarea consumului de tutun şi a produselor din tutun în rândul copiilor, adolescenţilor şi tinerilor. Actul normativ stabileşte că distribuirea gratuită a produselor din tutun tinerilor cu vârsta sub 18 ani sau sponsorizarea pentru produsele din tutun a evenimentelor şi activităţilor destinate acestora sunt interzise, iar noile prevederi se vor aplica începând cu data de 1 ianuarie 2009.
 "Intenţia noastră este de a proteja copiii şi adolescenţii, în condiţiile creşterii consumului produselor din tutun în rândul acestora", a afirmat ministrul Sănătăţii, Eugen Nicolăescu, la finalul şedinţei de Guvern. Potrivit datelor statistice, majoritatea fumătorilor încep să fumeze înainte de a împlini 20 de ani. În România, circa 35% dintre persoanele între 15 şi 24 ani sunt fumătoare. Conform actului normativ, este interzisă publicitatea la produsele din tutun în presa scrisă şi în orice alte publicaţii şi materiale tipărite, în sălile de spectacol, cinematografe sau alte tipuri de săli de proiecţie a materialelor vizuale destinate publicului. De asemenea, este interzisă publicitatea realizată prin intermediul mesajelor inscripţionate pe suprafeţele interioare şi exterioare ale mijloacelor de transport în comun, precum şi pe cele exterioare ale oricărui mijloc de transport, precum şi folosirea mărcilor produselor din tutun pe alte produse decât cele de tutun sau pe servicii care nu au legătură cu comerţul cu produse din tutun, cu excepţia acelor produse necesare fumatului, precum scrumiere, brichete, chibrituri, a declarat Nicolăescu. Se interzice publicitatea pentru produsele din tutun realizată prin crearea, comercializarea sau oferirea gratuită de jocuri, inclusiv cele destinate utilizării pe calculator sau jucării care promovează fumatul sau în care este utilizată o marcă de produs din tutun.
 Actul normativ actualizează şi cuantumurile amenzilor aplicate pentru nerespectarea prevederilor din Legea nr. 457/2004. Astfel, distribuirea gratuită a produselor din tutun tinerilor cu vârsta sub 18 ani se sancţionează cu amendă contravenţională de la 5.000 de lei la 10.000 de lei pentru persoanele juridice, respectiv cu amendă de la 500 de lei la 1.000 de lei pentru persoanele fizice. Sponsorizarea pentru produsele din tutun a evenimentelor sau activităţilor destinate tinerilor sub 18 ani sau a evenimentelor şi activităţilor care se desfăşoară în unităţile medicale sau în unităţile de învăţământ medico-farmaceutic se sancţionează cu amendă de la 10.000 de lei la 50.000 de lei. Nerespectarea prevederilor privind publicitatea produselor din tutun se sancţionează cu amendă contravenţională de la 10.000 de lei la 50.000 de lei. La data intrării în vigoare a Ordonanţei, se abrogă OUG nr. 55/1999. /Rompres/

Posta Medicala - stiri din sanatate, articole scrise de medici si informatii medicale pentru sanatatea ta!