2% pentru SMURD!

on . . Accesări: 8181

Prefectul Capitalei, Mioara Mantale, a anunţat programul care se va desfăşura în perioada 1 aprilie-15 mai privind colectarea a 2% din impozitul pe salariu pentru SMURD. Potrivit prefectului, programul început joi are în vedere sensibilizarea cetăţenilor Bucureştiului în vederea donării a 2% din impozitul pe salariu către serviciile de urgenţă, în special pentru serviciile de urgenţă medicale. Mioara Mantale a subliniat că Bucureştiul trebuie transformat într-o capitală sigură, că populaţia este direct interesată pentru a avea asigurată o asistenţă de urgenţă în permanenţă. Această campanie anunţată de prefectul Capitalei a început la Târgu Mureş, acolo s-a strâns, însă, 1% din impozit pentru SMURD.
 Potrivit programului, fondurile ce se vor strânge în urma campaniei vor intra în patrimoniul Inspectoratului pentru Servicii de Urgenţă pentru dotarea SMURD Bucureşti.
 Prefectul capitalei a explicat că, potrivit codului fiscal, angajaţii pot dispune asupra impozitului, astfel încât, pot dirija 2% pentru acest proiect. 2% din impozitele pe 2006 vor fi îndreptate către serviciul de medicină de urgenţă Bucureşti şi banii vor fi colectaţi până în decembrie, când se va cunoaşte exact suma strânsă.
 Prefectul judeţului Mureş, Ciprian Dobre, a explicat modul în care acest proiect s-a dezvoltat la Târgu Mureş, ca urmare a unui parteneriat între prefectură, asistenţa de urgenţă şi patronatul companiilor de presă, care au susţinut proiectul.
 El şi-a exprimat speranţa că în Bucureşti, având în vedere şi numărul mare de cetăţeni plătitori, suma ce se va strânge va fi mult mai mare decât cea pe care a adunat-o SMURD Târgu Mureş şi care a fost de 2,8 de miliarde de lei.
 Dobre a explicat că aceşti bani au fost folosiţi pentru achiziţionarea unei ambulanţe performante cu care echipajele SMURD pot ajunge la cei care au nevoie de primul ajutor.
 Dr. Raed Arafat a menţionat că suma obţinută în urma campaniei "Sută la sută pentru tine, unu la sută pentru SMURD" este cea mai mare sumă obţinută la nivel naţional de către o entitate non-profit, respectiv Societatea de Medicină de Urgenţă şi Catastrofă din România pentru SMURD.
 "
Campania de la Târgu Mureş "Sută la sută pentru tine, unu la sută pentru SMURD" a fost o campanie socială realizată în scopul direcţionării a unu la sută din impozitul pe venitul global în contul SMURD", a arătat dr. Raed Arafat.
 Potrivit dr. Arafat, în 2006 a demarat acest proiect în municipiul Bucureşti, respectiv direcţionarea a doi la sută din impozitul pe venitul global către SMURD.
Campania urmează să se extindă la nivel naţional, iar banii care se vor colecta într-un singur cont vor fi investiţi în judeţul de unde aceştia provin, în scopul dezvoltării unităţilor locale SMURD. 
 SMURD este un serviciu public de urgenţă, iar în scopul derulării proiectelor sale se află în curs de înfiinţare Fundaţia SMURD.
 "Până la finalizarea procedurii juridice, campania "2% pentru SMURD" se va derula ca şi anul trecut prin Societatea de Medicină de Urgenţă şi Catastrofă din România (SMUCR), o entitate non-profit al cărei scop este dezvoltarea medicinei de urgenţă pe plan naţional", a subliniat dr. Raed Arafat.
 Dr. Arafat a arătat că municipiul Bucureşti are mare nevoie de această sumă pentru a achiziţiona cât mai multe maşini necesare pentru transportul terestru, întrucât în Capitală există o unitate SMURD, care are în dotare un elicopter.
 În perspectivă se doreşte ca prin dezvoltarea de puncte SMURD în toate cele şase sectoare ale capitalei, timpul de ajungere la caz să fie de 5-6 minute.
 Potrivit lui Raed Arafat, Bucureştiul are mare nevoie de astfel de servicii, acestea însă nu vor înlocui serviciul de ambulanţă de stat, ci îl vor dubla.
  ªeful SMURD Bucureşti, dr. Bogdan Opriţa, a menţionat că acest serviciu a început să funcţioneze efectiv din 2004, în 2005 realizând 308 misiuni, din care 50 la intervenţii primare. El a menţionat că activitatea se desfăşoară mai mult în afara Bucureştiului, iar pentru a se deplasa în Capitală sunt necesare mai multe ambulanţe.
 Dr. Bogdan Opriţa a subliniat că această campanie încearcă să sensibilizeze bucureştenii, fiind necesar ca aceştia să înţeleagă importanţa acestui gest.
 În "
Campania doi la sută" contribuabilii pot dispune asupra destinaţiei unei sume reprezentând până la 2% din impozitul pe venitul net anual impozabil datorat pentru sponsorizarea entităţilor non-profit ce funcţionează în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii cu modificare şi completări ulterioare.
 Obligaţia calculării şi reţinerii sumei reprezentând 2% din impozitul net anual impozabil datorat revine organului fiscal competent. (Rompres)

 

Posta Medicala - stiri din sanatate, articole scrise de medici si informatii medicale pentru sanatatea ta!